کرویایی شمالی مظنون به غنی سازی یورانیم گردید

© AP Photo / Ng Han Guanکرویایی شمالی مظنون به غنی سازی یورانیم گردیده است
کرویایی شمالی مظنون به غنی سازی یورانیم گردیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
بنابر گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی، سایت هستوی کانگسون کوریایی شمالی نشانه های از تولید یورانیم غنی شده را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرعمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، در گزارش خود در مورد زمینه های مظنون شدن مقامات کوریایی شمالی به غنی سازی یورانیم اطلاع داد.

قوای مسلح کوریایی شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
روش تند امریکا در مقابل کوریایی شمالی

گروسی تأیید کرد، که علائم مربوط به تولید یورانیم شناسایی شده است. در مکان های دیگر که به عنوان محل مورد تأیید تبدیل شده اند، به ویژه در تاسیسات یونگبیون، علائم مشابهی وجود ندارد.

گروسی خاطرنشان كرد كه تعدادی از تأسیسات هستوی كه قبلاً بسته شده بودند، هنوز عملیاتی نیستند.

در اواخر ماه فبروی، مدیرعمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که آژانس انرژی هستوی و ایران به درک تخنیکی نظارت بر تأسیسات هستوی ایران رسیده اند.

وی گفت که این امر به ایجاد ثبات در وضعیت متزلزل و سازماندهی مشورت های سیاسی بیشتر درباره فعالیت های هستوی ایران کمک می کند.

در آگوست سال 2020، ایران موافقت کرد تا به ناظران آژانس انرژی هستوی دسترسی به دو تأسیسات هستوی سابق را که مشکوک می دانستند، بدهد.

پیش از این، تهران برای مدت شش ماه به نمایندگان آژانس اجازه بازدید از این دو تأسیسات را نداد و به مدت یک سال نیز از بحث معنادار در مورد مواد هسته ای احتمالی اعلام نشده و فعالیت هسته ای خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала