خواست جنرال آمریکایی برای وارد آوردن فشار حداکثری علیه کوریای شمالی

© AFP 2023 / Saul LoebСоветник президента США по национальной безопасности Герберт Макмастер
Советник президента США по национальной безопасности Герберт Макмастер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا خواستار وارد آوردن فشار حداکثری علیه کوریای شمالی شد تا این کشور متوجه شود که بدون تسلیحات هسته‌ای امن‌تر از زمانی است که چنین تسلیحاتی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یونهاپ" جنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت، واشنگتن باید برای کوریای شمالی روشن کند که هدف، برکناری کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ نیست.   

این جنرال بازنشسته در بیانیه‌ای خطاب به نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درباره امنیت جهانی گفت: چندین تلاش دیپلماتیک برای تضمین اینکه کوریای شمالی تهدیدی جدی علیه جهان ایجاد نمی‌کند، به ناکامی و ناامیدی منجر شده است. علت شکست این بود که آنها روی فرضیه‌های ناقص استوار بودند.  

این مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به "دو فرضیه ناقص" شامل "امید واهی به گشایش در کوریای شمالی که به تغییر ماهیت این دولت بینجامد" و اینکه "قدرت خانوادگی کیم ناپایدار است و احتمالا پیش از ساخت و استقرار تسلیحات هسته‌ای متلاشی می‌شود" اشاره کرد.   

مک مستر که بین سال‌های 2017 و 2018 مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، استدلال کرد که کوریای شمالی با عقب‌گردهایی در بدل گشایش محدود موافقت کرد اما پیش از آنکه مردمش بتوانند به هرگونه اطلاعات در خارج دسترسی پیدا کنند، به سرعت کنار کشید.

او با اشاره به فروپاشی احتمالی کوریای شمالی به دلیل دشواری‌های پیش روی مردمش گفت که پیونگ‌یانگ با موفقیت توانسته تا با "ایدئولوژی پیچیده اما موثر و خوداتکایش"، محرومیت را به فضیلت تبدیل کند.

کیم جونگ اون: آمریکا بزرگترین دشمن ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2021
کیم جونگ اون: آمریکا "بزرگترین دشمن" ماست

جنرال مک‌مستر گفت: پس از رد مفروضات ناقصی که زمینه‌ساز سیاست قبلی بود و با توجه به هدف پیگیری سلاح هسته‌ای و موشک‌های دوربرد توسط کیم جونگ اون، به نظر می‌رسد روشن است که استراتژی ایالات متحده باید جلب حمایت بین‌المللی برای استراتژی فشار حداکثری برای آزمایش این تز باشد که کیم جونگ-اون می‌تواند متقاعد شود که کشور او بدون سلاح هسته‌ای امن‌تر از زمانی است که چنین تسلیحاتی در دست داشته باشد.

برای این رسیدن به این هدف، مک‌مستر گفت که ایالات متحده و متحدانش نباید با توافق‌های اولیه و اقداماتی نظیر کاهش تحریم‌ها برای کشاندن کوریای شمالی به پای میز مذاکره موافقت کنند. او گفت: تا زمانی که پیشرفت غیر قابل بازگشتی حاصل نشده و فرایند راستی‌آزمایی برای خلع سلاح هسته‌ای وجود نداشته باشد، تحریم‌ها باید پای بر جا بمانند.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ همچنین بر لزوم حمایت چین از فشار حداکثری علیه کوریای شمالی اشاره کرد و گفت بیش از 95 درصد تجارت کوریای شمالی با چین است. مک‌مستر گفت آمریکا باید به کوریای شمالی نشان دهد که قصد عزل کیم را ندارد اما استدلال کرد که همچنین باید نشان دهد که در صورت لزوم اراده و قابلیت استفاده از قوه قهریه را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала