استونیا شرایط خریداری واکسین روسی را اعلام کرد

© AFP 2023 / Raigo Pajulaتوماس هندریک ایلوس رئیس جمهور استونیا
توماس هندریک ایلوس رئیس جمهور استونیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
رئیس جمهور استونیا از شرایط خریداری واکسین "اسپوتنیک وی" سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، کرستی کالیولاید رئیس جمهور استونیا اظهار داشته است که بعد از مطالعات همه جانبه از بابت باامن بودن آن، در ارتباط واکسین "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه  و واکسین  ساخت کمپنی " Sinovac"چین، در بروکسل تصمیم گرفته خواهد شد.

اتحادیه اروپا روند بررسی واکسین «اسپوتنیک وی» را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
اتحادیه اروپا روند بررسی واکسین «اسپوتنیک وی» را آغاز کرد

قبلاً  مقامات استونیا از خریداری واکسین "اسپوتنیک وی" امتناع ورزیده بودند. آنها می خواستند واکسین Pfizer ساخت امریکا را خریداری کنند. عده از دانشمندان و متخصصین اروپا از برتری و با امن بودن واکسین ساخت روسیه خبر دادند و از رهبران کشور های تقاضا نمودند که واکسینسیون را سیاسی نسازند، زیرا مرگ و زندگی مطرح است.

واکسیسیون در استونیا در اواخر ماه دیسامبر سال 2020شروع شد، با این همه سطح مریضان آلوده به ویروس کاهش نیافت بلکه توشبع نمود.

قابل ذکر است که ایگو ماتوویچ، نخست‌وزیر اسلواکیا در این باره در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است: «روزانه صدها نفر جان خود را از دست می‌دهند، و برخی بزرگ‌ترین مشکل در اسلوالیا این را می‌دانند که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسین موثر برای مردم اسلواکیا تهیه کنیم، زیرا واکسین از روسیه است. واقعاً؟  آیا اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت نمی‌دهیم؟ آیا ما واقعاً می‌خواهیم مردم را از واکسین کردن که به آن اعتماد دارند منع کنیم؟»

ماتووویچ به‌طور غیرحضوری با چاپوتووا که قبلاً از استفاده واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) در اسلواکیا انتقاد کرده بود، اختلاف داشت. وی با اشاره به این که این دارو هنوز مراحل صدور مجوز لازم در اتحادیه اروپا را طی نکرده است، پیشنهاد کرد که ثبت «اسپوتنیک وی» در تنظیم کننده اتحادیه اروپا انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала