جنگنده نسل ششم/سلاح "جنگ بیرحمانه" آمریکا

© Photo / U.S. Air Force/Staff Sgt. Jensen Stidhamسلاح "جنگ بی‌رحمانه" آمریکا مشخص شد
سلاح جنگ بی‌رحمانه آمریکا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
برخی کارشناسان جگنده نسل ششم نیروی هوایی ایالات متحده را "سلاح جنگ سخت" عنوان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نظامی Popular Mechanics با اشاره به اظهارات، ژنرال مارک کلی، رئیس فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در گزارشی نوشت: جنگنده نسل ششم آمریکایی  که در چوکات  پروژه Next Generation Air Dominance (NGAD) توسعه یافته است، به  عنوان سلاحی برای " جنگ سخت" شناخته خواهد شد.  

بر اساس گزارش، این نظامی ارتش آمریکا،  هواپیمای نسل بعدی را، وسیله ای می داند که می تواند "یک روز بسیار سخت ، یک هفته سخت و یک جنگ سخت" را برای دشمن فراهم کند.

سلاح قدرتمند و مرگبار روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2020
سلاح قدرتمند و مرگبار روسیه در قطب شمال

ژنرال خاطرنشان كرد كه پنتاگون قبل از اينكه دشمنان بالقوه ، در درجه اول چين ، توانايي هاي مشابه را توسعه دهند ، براي اجراي پروژه NGAD به بودجه و شجاعت نياز دارد.

 هواپیماهای نسل ششم قرار است سرعتی بیشتر از نسل پنجم داشته باشند، قدرت مانور آنها افزایش پیدا کنند و مجهز به هوش مصنوعی در سامانه‌های هدایتی خود شوند.

در ماه فبروری ، مجله National Interest نوشت که در آینده ، جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II می توانند نه تنها با سیستم عامل های ساخته شده بر اساس هواپیماهای موجود، به عنوان مثال جنگنده های نسل چهارم F-15 Eagle ، بلکه همچنین با محصولاتی که در چارچوب پروژه هایی مانند NGAD توسعه یافته اند، نیز مجهز شوند

در ماه سپتامبر سال گذشته – 2020 ویل روپر یکی از کارشناسان نیروی هوایی آمریکا درباره این محصول گفته است:« پرواز مخفی آزمایشی مدل های کامپیوتری این هواپیماها با موفقیت انجام شده است.»

گفتنی است که چندی پیش نظامیان آریکایی خواستار اختصاص 1 میلیارد دالر در سال مالی 2021 برای ادامه اجرای برنامه NGAD شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала