آمار نگران کننده ازدواج های اجباری دختران کم ‌سن در انگلیس

© Sputnik / Aleksei Mayshev /  مراجعه به بانک تصاویر دختران کم‌سن
دختران کم‌سن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
عضو شوید
صدها دختر کوچک همه ساله در انگلیس به خواست والدین خود وادار به ازدواج های اجباری می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  ایندیپندنت  براساس اطلاعات اداره آمار ملی انگلیس، در سال 2017 بیش از 183 ازدواج با رضایت والدین دراین کشور صورت گرفته که 140 نفر آنها دختران خوردسال بودند. از سال 2006 تا 2016 ، حدود 3.3 هزار ازدواج در  ایالت ولز انگلیس ثبت شده است که بیشتر آنها را دختران کم سن تشکیل می‌داد.

براساس داده های سازمان های خیریه که روی این مشکل کار می کنند، کودکان  به دلیل این که قوانین در انگلیس از آنها حمایت کافی نمی‌کند، وادار به ازدواج های اجباری می‌شوند.

افغانستان Afghanistan Афганистан طفل کودک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2017
لعل گل لعل: «مثال خوب ازدواج اجباری خودم هستم»

در حالی که این مسئله اغلب در کشورهای در حال توسعه به عنوان یک مشکل مشاهده می شود، دختران کوچک به طور معمول در سراسر انگلیس نیز وادار به  ازدواج می‌شوند.

غالباً این ازدواج ها تحت پوشش ازدواج های مذهبی اتفاق می افتد. از آنجا که ازدواج های مذهبی در انگلیس ثبت نشده است ، پیگیری دقیق آنها دشوار است.

گفتنی است با وجود اینکه دولت انگلیس فقط ازدواج در سن بالاتر از 18 سال را قانونی اعلام کرده است اما آمارهای رسمی نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از آنچه که دولت انگلیس ازدواج اجباری می‌داند، مربوط به افراد زیر 18 سال است که با رضایت والدین صورت می‌گیرد. اکثر اوقات والدین کودکان خودر را در سنین 16 – 17 سال وادار به ازدواج می‎کنند

شایان ذکر است که علاوه بر ازدواج اجباری، شمار بالای حاملگی در میان دختران کم‌سن وسال انگلیسی یکی دیگر از چالش های کودک همسری در این کشور محسوب می‌شود. بر اساس آمارهای منتشر شده، انگلیس در میان دولت‌های اروپایی دارای بالاترین نرخ بارداری در میان نوجوانان است؛ به گونه‌ای که پس از بلغاریا، رومانی و اسلواکی، انگلستان رتبه چهارم را در میزان حاملگی دختران نوجوان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала