قصد آمریکا برای وارد آوردن حملات سایبری به روسیه

© Depositphotos.com / Gorodenkoffقصد آمریکا برای وارد آوردن حملات سایبری به روسیه
قصد آمریکا برای وارد آوردن حملات سایبری به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی، قصد ایالات متحده برای وارد آوردن چندین حمله سایبری به سیستم های روسی را فاش نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه New York Times  به استناد از منابع خود در گزارشی نوشت: ایالات متحده قصد دارد طی سه هفته آینده چندین حمله سایبری به سیستم های روسی مرتبط با مقامات انجام دهد.

به گفته این روزنامه، در سه هفته آینده ایالات متحده "ضد حمله های پنهانی" را آغاز می کند که فقط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاعات و ارتش این‌کشور از آن مطلع خواهند شد، اما برای دیگران پنهان خواهد ماند.

واکنش روسیه به اتهام امریکا در خصوص حملات سایبری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2020
واکنش روسیه به اتهام امریکا در خصوص حملات سایبری

گفته شده است که علاوه بر حملات سایبری، ایالات متحده قصد دارد در پاسخ به حملات سایبری که مسکو مقصر آنها شناخته شده، تحریم های اقتصادی را  نیز علیه پایتخت روسیه را اعمال کند.

دراین گزارش همچنان آمده است، که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ، احتمال دارد  فرمانی را برای تقویت حفاظت از سیستم های دولتی در برابر حملات سایبری امضا کند.

طی ماه های اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که موجب نگرانی مقامات آمریکا شده است.

مقامات آمریکایی انگشت اتهام را در این خصوص به سوی مسکو نشانه رفته و این کشور را متهم کرده‌اند که پشت حمله بسیار بزرگ سایبری اخیر بوده‌ که به گفته وی اهدافی واقع در کشورهای دیگر را شامل شده است.

روسیه دست داشتن در این حمله سایبری را قاطعانه تکذیب کرد. سفیر روسیه در واشنگتن در این خصوص مدعی شد که کشورش در فضای سایبری هیچگونه علمیات تهاجمی را دنبال نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала