حبس ابد برای 5 نفر در پیوند به قتل سفیر پیشین روسیه در ترکیه 

© AP Photo / Burhan Ozbiliciحبس ابد برای 5 نفر در پیوند به قتل سفیر پیشین روسیه در ترکیه 
حبس ابد برای 5 نفر در پیوند به قتل سفیر پیشین روسیه در ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
روند رسیدگی به پرونده ترور سفیر پیشین روسیه در انکارا به پایان رسید.
در ترکیه برگزار کننده نمایشگاه که در آن سفیر روسیه کارلوف کشته شده بود، دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2017
در ترکیه برگزار کننده نمایشگاه که در آن سفیر روسیه کارلوف کشته شده بود، دستگیر شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، روند رسیدگی به پرونده ترور سفیر پیشین روسیه در انکارا به پایان رسیده و حکم دادگاه درباره 28 متهم این پرونده از جمله سرکرده گروه تروریستی فتو صادر شد.

سه نفر از متهمان پرونده سوء‌قصد به جان کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا به 2 بار و دو نفر دیگر از متهمان نیز به تحمل حبس ابد محکوم شدند.

حسین کوتوجه، یکی از متهمان پرونده ترور سفیر پیشین روسیه در آنکارا که برای گروه تروریستی فتو فعالیت‌های اطلاعاتی محرمانه انجام می‌داد، به حبس ابد و 15 سال محکوم شد.

صالح یلماز به جرم ارسال حکم ترور سفیر کارلوف به آلتین تاش به دو بار حبس ابد محکوم شد.

وهبی کورشاد آکالین، افسر سابق اطلاعات به دلیل درز اطلاعات سازمانی مربوط به پرونده کارلوف به 15 سال حبس محکوم شد.

پرونده 9 متهم فراری از جمله فتح‌الله گولن سرکرده فتو و امرالله اوسلو که در رابطه با حادثه ترور سفیر سابق روسیه در آنکارا محاکمه می‌شوند، تفکیک خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که آندره کارلوف در دسامبر 2016 در آنکارا و هنگام بازدید از یک نمایشگاه هنری توسط یک فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد. عامل اصلی تیراندازی در همان زمان از سوی نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد.

کارلوف از سال 2013 سفیر روسیه در آنکارا بود. وی در زمان مرگ 62 سال داشت و قبل از آن نیز سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کوریای شمالی و سفیر روسیه در سئول بود.

شورای فدراسیون روسیه همان زمان در اعتراض به نحوه مراقبت دولت میزبان از سفیر این کشور در ترکیه و کشته شدن وی به دست یک پولیس جوان اعلام کرد، که این حادثه حاصل «قصور فاحش مجریان قانون در ترکیه» است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала