استقبال روسیه از رأی دادگاه ترکیه درباره قاتلان سفیرش

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال روسیه از رأی دادگاه ترکیه درباره قاتلان سفیرش
استقبال روسیه از رأی دادگاه ترکیه درباره قاتلان سفیرش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از رأی دادگاه ترکیه درباره پرونده قتل سفیرش در آنکارا ابراز خشنودی کرد.

حبس ابد برای 5 نفر در پیوند به قتل سفیر پیشین روسیه در ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
حبس ابد برای 5 نفر در پیوند به قتل سفیر پیشین روسیه در ترکیه 
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به رأی دادگاه ترکیه درباره پرونده ترور سفیرش در آنکارا نوشته است، که مسکو خوشحال است که سرانجام سیستم قضایی ترکیه علیه متهمان به قتل سفیر روسیه در ترکیه ، اندری کارلوف حکم صادر کرد. 
در اعلامیه این وزارت آمده است: "ما به این واقعیت احترام می گذاریم که عدالت ترکیه این اقدام تروریستی را که قربانی آن یک دیپلمات برجسته روسی بود، به شدت محکوم کرده است. ما اظهار داشتیم که توسعه روابط دو جانبه در سالهای اخیر دلیل بر این باور است که آنها از این آزمون دشوار، به معنای کامل کلمه، یک آزمایش بی پیشینه گذشته اند". 

وزارت امور خارجه یادآوری کرده است، که روسیه هنوز از این واقعیت پیش می رود، که سهم قابل توجهی از مسئولیت این جنایت را رسانه های به دوش دارند، که بر ضد کارهای روسیه در سوریه گزارش می دادند.

وزارتخانه افزوده است: "ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک بین نهادهای تحقیقاتی روسیه و ترکیه و دریافت سریع اطلاعات جامع از آنکارا در مورد نتایج و نتیجه گیری دادگاه ، مشتریان مستقیم و سازمان دهندگان این اقدام تروریستی هستیم".

یادآوری می کنیم، که آندره کارلوف سفیر روسیه در دسامبر ۲۰۱۶  در آنکارا و هنگام بازدید از یک نمایشگاه هنری توسط یک فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد. عامل اصلی تیراندازی در همان زمان از سوی نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده بود.

دادگاه ترکیه امروز سه‌شنبه پس از نزدیک به پنج سال، پنج تن از افرادی را که در این ترور دست داشتند به حبس ابد محکوم کرد. گفته می‌شد ضارب با گروه‌های تروریستی مستقر در شمال سوریه در ارتباط بوده است.

شورای فدراسیون روسیه در آن زمان در اعتراض به نحوه مراقبت دولت میزبان از سفیر این کشور در ترکیه و کشته شدن آندره کارلوف به دست یک پولیس جوان اعلام کرد که این حادثه حاصل «قصور فاحش مجریان قانون در ترکیه» است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала