پاشینیان رئیس ستاد کل ارتش را برکنار شده اعلام کرد

© Sputnik / Alekseiy Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پاشینیان رئیس ستاد کل ارتش را برکنار شده اعلام کرد
پاشینیان رئیس ستاد کل ارتش را  برکنار شده اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان از برکناری رئیس ستاد کل ارتش این کشور از سمت‌اش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان ، نخست‌وزیر ارمنستان امروزچهارشنبه (10مارچ)  اعلام کرد که «اونیک گاسپاریان»، رئیس ستاد کل ارتش این کشور از سمت خود برکنار شده است. 

پیشتر، ارتش در بیانیه‌ای خواستار استعفای پاشینیان شده بود که وی این اقدام را تلاش برای کودتا قلمداد کرده بود. 

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیری ارمنستان صادر شده، آمده است: نظر به این واقعیت که رئیس جمهور پیش نویس حکم ارائه شده توسط نخست وزیر در بازه زمانی تعیین شده توسط قانون را امضا نکرده و آن را به دادگاه قانون اساسی ارجاع نداده است، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ارمنستان از 10 مارچ با اعمال قانون از کار برکنار می‌شود.

هجوم مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان به ساختمان دولتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
هجوم مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان به ساختمان دولتی

رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان پیش از این در اعتراض به برکناری معاونش، خواستار استعفای نیکول پاشینیان و کابینه دولت این کشور شده بود. به دنبال این درخواست موجی از اعتراضات مخالفان دولت در این کشور به راه افتاد.

گفتنی است که پیش از این آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان با برکناری گاسپاریان مخالفت نموده بود.

آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنسان از امضای حکم عزل گاسپاریان خودداری کرده و از ارائه سند پیش نویس این حکم به دیوان قانون اساسی خودداری کرده که به طور ضمنی مفهوم عزل خودکار رئیس ستادمشترک ارتش را دارد.

گفتنی است اونیک گاسپاریان و فرماندهان ارشد ارتش ارمنستان در 26 فبروری با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

پاشینیان نیز این فراخوان ارتش را «اقدام به کودتا» دانسته و با صدور حکمی گاسپاریان را برکنار کرد.

این ادعا خشم ارتشیان ارمنستان و مخالفان پاشینیان را برانگیخت و آنها گفتند که نخست وزیر ارمنستان در تلاش است تا شکست های خود را توجیه کند.

هزاران مخالف پاشینیان که جمعی از نظامیان بازنشسته نیز آنها را همراهی می کردند عصر  شنبه در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در ایروان جمع و خواستار استعفای پاشینیان شدند.

پاشینیان به دلیل رهبری خود در جنگ اخیر قره باغ و امضای آتش بس با جمهوری آذربایجان تحت فشار شدید مخالفان قرار گرفته است. نیروهای ارمنی در این درگیری 44 روزه شکست خوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала