عامل اصلی پیری مغز کشف شد

© Fotolia / Andrea Dantiتحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم
تحقیقات نو: وقتیکه میمیریم، ما راجع به این میدانیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
تیمی از محققان در پی یک مطالعه عامل پیری زودرس مغز را با از بین رفتن غلاف میلین ( لایه پروتینی که رشته های عصبی را پوشانده) مرتبط دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان مشخص نمودند  که دلیل اصلی پیری مغز و ایجاد بیماری های نورودژنراتیو با از بین رفتن میلین (ماده ای که غلاف رشته های عصبی) را تشکیل می دهد، مرتبط است.

نویسندگان این تحقیق همچنین ژن مسئول تولید میلین را شناسایی کردند که به نظر آنها در آینده امکان ایجاد دارویی برای جوان سازی مغز را فراهم می کند.

 نتایج این مطالعه در مجله Aging Cell منتشر شده است.

میلین به عنوان یک غلاف محافظ و عایق الکتریکی در اطراف "رشته های عصبی" مغز- آکسون که ارتباط بین سلول های مغز را فراهم می کنند؛ عمل می‌کند.

اختلال در غلاف محافظتی میلین ها  بر فعالیت و سرعت فرایندهای عصبی تأثیر منفی می گذارد و این امر منجر به کاهش عملکردهای شناختی و ایجاد برخی از بیماری های عصبی مانند مولتیپل اسکلروز  و بیماری آلزایمر می شود.

دانشمندان: مغز فردی که خودکشی می‌کند با دیگران فرق دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
دانشمندان: مغز فردی که خودکشی می‌کند با دیگران فرق دارد

دانشمندان علوم اعصاب در انگلیس، آلمان و ایتالیا دریافتند سلول هایی که احیای ماده " میلین" رکه که کاهش بیان با افزایش سن توانایی سلول ها را برای جایگزینی میلین از دست رفته کاهش می دهد.  آنها یک ژن اصلی را شناسایی کردند با افزایش سن توانایی سلول ها را برای جایگزینی میلین از دست رفته کاهش می دهد.

با مقایسه ژنوم موش های پیر و جوان ، نویسندگان این مطالعه مشخص کردند که با افزایش سن کدام فرآیند بیشتر مختل می شود. این  روش به آنها اجازه می دهد تا دلایلی را که باعث کاهش مجدد الیگودندروسیت ها "ماده سفید و خاکستری مغز)  و میلین تولید شده توسط آنها و در نهایت پیری مغز می‌شود، پیدا کنند.

نویسندگان این تحقیق متذکر می شوند که تحقیقات آنها تنها آغاز کار بزرگی در مورد یافتن راه هایی برای "جوان سازی" سلول ها، برای دوباره پر کردن ماده سفید از دست رفته مغزاست.

این یافته‌های جدید، گام مهمی برای بررسی تغییرات وابسته به سن در رفتار سلول‌های بنیادی به شمار می‌روند.

محققان می‌گویند، ما امیدواریم که یافته‌های این پژوهش روزی بتوانند به کاهش سطح بیماری های عصبی در افراد گوناگون به ویژه افراد مسن که از بیماری‌هایی مانند آلزایمر رنج می‌برند، کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала