در اروپا «فرگزیت» پیش‌بینی شد

© AFP 2023 / LOIC VENANCEدر اروپا «فرگزیت» پیش‌بینی شد
در اروپا «فرگزیت» پیش‌بینی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
مرورگر فرانسوی «فرگزیت» (جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا) را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، لورن اربل، مرورگر فرانسوی درباره این موضوع یک مقاله برای روزنامه فیگارو نوشته است.

این مرورگر نوشته است، بحران صحی که در پس زمینه بیماری‌ همه‌گیر کرونا ایجاد شد، نشان داد که صنعت اروپا را ترک کرده است- تقریباً هیچ شرکت تولیدکننده ماسک باقی نمانده است و تا 80 درصد مواد اولیه دارو در خارج از اروپا تولید می‌شود. با این حال، چین از جایی که کرونا آمده است، فقط به دلیل رشد قابل توجه در میزان صادرات محصولات طبی غنی شده است.

مکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه و نیمه فایده‌ای ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
مکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه و نیمه فایده‌ای ندارد

اربل، این را مسوولیت مسقتیم اتحادیه اروپا می‌داند که با توافقنامه های تجاری سروکار دارد و از ارائه ترجیحات برای تجارت در اروپا جلوگیری می‌کند و همچنان به کشورها توصیه می‌کند که هزینه‌های طبی و حقوق داکتران را کاهش دهند تا رقابت پذیری افزایش یابد.

به گفته وی، اتحادیه اروپا می‌تواند حمایت بیشتری برای کشورهای عضو فراهم کند. وی خاطرنشان کرد که امریکا قبلاً برنامه سوم کمک (سال های 2020-2021، پنج تریلیون دالر است) را تصویب کرده است، در حال که در اروپا این مبلغ به سختی به 300 میلیارد یورو می‌رسد.

با این حال، نویسنده این مقاله می‌گوید، با وجود این که مشکلات زیادی برای بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا «برگزیت» پیش‌بینی‌ شده بود، استراتژی بریتانیا برای مبارزه با کرونا موفق‌تر از اتحادیه اروپا بود.

اربل گفت: اتحادیه اروپا در مذاکرات خود چنان کند و بد است که بیشتر کشوهای اروپایی شروع به خرید واکسین از روسیه و چین کرده اند.

به گفته وی، با قضاوت براساس استراتژی بروکسل، کشورهای اتحادیه اروپا باید مدت طولانی برای به خاطر «عدم موفقیت واکسین اتحادیه اروپا» هزینه پرداخت کنند که این امر هیچ اثری به چهره اتحادیه نخواهد گذشت.

این مرورگر فرانسوی خاطرنشان کرد، «برگزیت» نشان که خروج از اتحادیه اروپا سخت است، اما ممکن است و حتی در شرایطی که اتحادیه اروپا از فرانسه در برابر یک بحران محافظت نکرده، موثرتر واقع خواهد شد.

وی گفت: اتحادیه اروپا فقط یک ساختار دیوان سالاری اضافی و ناسازگار است که ما را فلج و حواس ما را پرت می‌کند و هرگز منافع ما را تامین نمی‌کند.

اکنون اپیدمی بحث‌های جدیدی را به نفع «خروج از اتحادیه» به طرفداران «فرگزیت» فراهم کرده است. وی سازماندهی کارزاری برای خروج کامل فرانسه از اتحادیه اروپا را واقع بینانه می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала