کشف منبع جدید تولید ویروس در چین

© Sputnik / Kirill Shipitsin /  مراجعه به بانک تصاویر کشف منبع جدید تولید ویروس در چین
کشف منبع جدید تولید ویروس در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
در پی یک تحقیق جدید تمام مزارع پرورش حیوانات خزدار در چین می‌توانند به کارخانه تولید ویروس تبدیل شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Mirror مزارع پوست در چین، جایی که حیوانات در مقیاس صنعتی برای به دست آوردن خز پرورش می یابند، می تواند محل تولید جدید ویروس ها باشد. حیوانات در آنجا در شرایط نامناسب زندگی می کنند و بیشتر این حیوانات به بیماری های گوناگون مصاب می‌باشند.

کشتن بی‌رحمانه میلیون ها راسو در دانمارک به دلیل انتقال کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2020
کشتن بی‌رحمانه میلیون ها "راسو" در دانمارک به دلیل انتقال کرونا

بر اساس این تحقیق، حامیان حقوق حیوانات مدعی شده‌اند که «تمام مزارع پرورش حیوانات خزدار می‌توانند به کارخانه تولید ویروس تبدیل شوند.» 

گفته می‌شود که کارشناسان 13 مزرعه خز را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این مزارع همانند یک بمب ساعتی برای گسترش بیماری های همه گیر در آینده هستند. به گفته کارشناسان ، حیوانات بیمار که در قفس های کوچک نگهداری می شوند در بسیاری از کشورها یکی از دیدگاه های رایج است.

 علاوه بر این، کارشناسان گفته اند که سگهای راکون در یکی از مزرعه ها پیدا شده. وضعیت این حیوانات نشان می‌داد که به آنها برق داده شده و حیوان در حالت هوشیاری، فلج بوده و منتظر چ مرگ آهسته و دردناک خود بودند.

دانشمندان می‌گویند فشار روانی اسارت در قفس، حیوانات را دیوانه می‌کند و موجب تضعیف دستگاه ایمنی آنها می‌شود، و این امر آنها را مستعد ابتلا به بیماری می‌کند.

کارشناسان نگران آن هستند که ممکن است واکسن‌های جدید ویروس کرونا بر نسخه‌های جهش‌یافته این ویروس کارگر نباشد.

پس از سر به نیست کردن میلیون‌ها راسو در سراسر اروپا به دلیل ترس از گسترش بیماری کرونا، دانشمندان هشدار می‌دهند که جانوران دیگری هم که برای خز پرورش داده می‌شوند، مانند روباه و ‌سگ‌راکون ، نیز می‌توانند ناقل ویروس‌های کرونا به انسان باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала