موجودات مرموز که در اعماق اقیانوس ها زندگی می‎‌کنند

© Sputnik / Anton Denisovموجودات مرموز که در اعماق اقیانوس ها زندگی می‎‌کنند
موجودات مرموز که در اعماق اقیانوس ها زندگی می‎‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان از چگونگی زندگی مرموز موجودات عجیب که در اعماق اقیانوس ها به سر می‌برند صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان دانشگاه کاردیف انگلستان توضیح داده اند که اشکال زندگی ساکنان اسرارآمیزترین اعماق اقیانوس، به نام منطقه گرگ و میش ، از کجا آمده است.

نتایج این تحقیق در مجله علمی Science منتشر شده است.

یک و نیم میلیارد ماسک دور ریخته شده در اقیانوس های جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2020
یک و نیم میلیارد ماسک دور ریخته شده در اقیانوس های جهان

کارشناسان مشخص نمودند که سرد شدن اقیانوس  هاطی 15 میلیون سال گذشته به پیدایش اشکال جدید ارگانیسم های دریایی از جمله پلانکتون ، چتر دریایی ، کریل، و انواع ماهی ها منجر شد. موجوداتی که در منطقه گرگ و میش زندگی می کنند از مواد ارگانیکی که از سطح اقیانوس پایین می آیند به عنوان غذا استفاده می کنند.

کارشناسان در مطالعه خود، پوسته های کوچک فسیل شده حاصل از گل و لای موجود در کف دریا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا نحوه تغییر و تنوع موجودات در اعماق دریا را مرور کنند. دانشمندان شواهدی از مهاجرت گونه های زنده از سطح ، به اعماق اقیانوس ها را طی 15 میلیون سال بدست آورده اند.

دانشمندان در توضیح این امر گفته اند که اعماق اقیانوس سردتر شده و "برف" ارگانیک با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر به اعماق آب فرو رفته و این امر منجر به پیدایش اشکال عجیب و غریب موجودات دریایی در اعماق اقیانوس شده است. دانشمندان می‌گویند، نتایج این تحقیق نگرانی ها در مورد وضعیت آینده اقیانوس ، به دلیل گرم شدن آنها  را که در پی تغییرات اقلیمی رخ می‌دهد افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала