تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید

© AP Photoتهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید
تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی به آمریکا هشدار داد که اگر واشنگتن خواستار صلح است باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ یانگ بپرهیزد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره شمالی (کِی‌اِن‌سی‌اِی) خبر داده است که کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی تمرینات نظامی مشترک کوریای جنوبی و آمریکا را به شدت محکوم و به واشنگتن توصیه کرد کاری نکند که تا چهار سال آینده به خود دردسر ایجاد کند.

وی که گفته می‌شود از قدرت ویژه‌ای در سیاست‌های کوریای شمالی برخوردار است، خطاب به دولت بایدن اظهار کرده است که؛ در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.

تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2020
تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

کیم یو جونگ ضمن محکوم کردن آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کوریای جنوبی، گفت: بازگشت به روز‌های بهاری، آرام و صلح‌آمیزی که طی سه سال گذشته در شبه‌جزیره کوریا شاهد آن بودیم، با وجود  چنین رزمایش‌های تنش‌زای ، دشوار است.

خواهر رهبر کوریای شمالی در ادامه ضمن تهدید کوریای جنوبی درباره تداوم رزمایش‌های مشترک با آمریکا، تاکید کرد: در این صورت توافق نظامی کاهش تنش بین دو کوریا که در سپتامبر 2018 به امضا رسیده است لغو خواهد شد و از سوی دیگر سازمان مسئول رسیدگی به امور مرزی نیز منحل می‌شود.

گفتنی است جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کوریای شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرد و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

رویترز نیز در این راستا گزارش داده است که، رهبر کوریای شمالی با وجود تلاش‌های زیاد آمریکا، به دولت بایدن پاسخی نداده است.

شایان ذکر است که سه دور گفتگو میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی با بدعهدی ها و اقدامات خصومت آمیز واشنگتن به شکست منتهی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала