تولد نوزادی با آنتی بادی کرونا از مادر واکسینه شده

© Fotolia / Ruslan Iefremovتولد نوزادی با آنتی بادی کرونا از مادر واکسینه شده
تولد نوزادی با آنتی بادی کرونا از مادر واکسینه شده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
دانشمندان آمریکایی از تولد نخستین نوزاد با آنتی بادی ویروس کرونا از مادر واکسینه شده در این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، یك كارمند بهداشت در ایالت فلوریدا در آمریكا ، كه اولین دوز واكسن ویروس كرونا را در دوران بارداری دریافت كرده بود، كودكی با آنتی بادی های COVID-19 به دنیا آورد ، این اولین مورد شناخته شده  در آمریکااست.

 

به دنیا آمدن یک کودک با آنتی‌بادی کرونا در سنگاپور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2020
به دنیا آمدن یک کودک با آنتی‌بادی کرونا در سنگاپور

به گفته متخصصان اطفال، یک کارمند  بهداشتی در پالم بیچ فلوریدا نخستین دوز واکسن  COVID-19 شرکت "مدرنا"  را در هفته 36 بارداری دریافت کرد. سه هفته بع ، در اواخر ماه جنوری او دخترش را به دنیا آورد و متخصصان از او آزمایش خون گرفتند..

گیلبرت متخصص اطفال به کانال تلویزیونی محلی WPBF گفت: "ما بند ناف نوزاد را آزمایش کردیم تا ببینیم آنتی بادی از مادر به کودک منتقل شده است یا خیر زیرا در رابطخپه با سایر واکسن ها در زنان باردار هم چنین عمی می‌شود.

نتایج آزمایش نشان داد که کودک با آنتی بادی های کرونا به دنیا آمده است که به گفته متخصصان این نخستین مورد است که کودکی با این ویژگی از مادر واکسینه شده متولد شده است.

آنتی بادی ها پروتئین‌های خاصی هستند که توسط سیستم ایمنی برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها (مانند ویروس ها) ساخته می‌شود. مادر آنتی بادی را به فرزند خود از طریق شیر مادر منتقل می‌کند. "آنتی بادی های منتقل شده از مادران در دوران شیردهی به نوزادان در محافظت از بسیاری از عفونت ها از جمله COVID-19 کمک می‌کند." "گرچه آنها 100 درصد محافظت نمی‌کنند، کودکانی که دارای آنتی بادی هستند کمتر از بیماری‌های ویروسی مانند COVID-19 بیمار می‌شوند و در صورت بیماری علائم خفیف‌تری دارند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала