تاریخ رونمایی از آیپد جدید مشخص شد

© AP Photo / Bebeto Matthewsتاریخ رونمایی از آیپد جدید مشخص شد
تاریخ رونمایی از آیپد جدید مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
آیپد پرو جدید شرکت اپل با اندازه 12.9 اینچی در ماه آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، شرکت امریکایی اپل قرار است از مدل های جدید تبلت‌های آیپدپرو با پردازنده به‌روز شده و دوربین قوی‌تر در ماه اپریل رونمایی کند.

آنطور که بلومبرگ می‌گوید اپل تبلت‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد که شامل آیپد مینی و آیپد پرو خواهد بود. بر این اساس آیپد مینی در ابعادی بزرگتر از راه خواهد رسید اما اندازه دقیق آن هنوز مشخص نیست. آیپد پرو اما در اندازه‌های 11 و 12.9 اینچی به دست کاربران می‌رسد. نسخه بزرگتر این تبلت احتمالا از نمایشگری با فناوری Mini LED بهره می‌برد که کیفیتی خیره کننده را به همراه خواهد داشت.

دیگر ویژگی مورد انتظار در این نسل از تبلت‌ها پشتیبانی از درگاه تاندربولت است که امکان اتصال آیپد پرو به دستگاه‌های دیگر از جمله مانیتور، سیستم‌های ذخیره سازی و داک‌های چند پورته را فراهم می‌سازد. این درگاه از نظر ظاهری تفاوت چندانی با  USB-C ندارد و می‌توان برای اتصال کابل چارچ هم از آن استفاده کرد.

تاندربولت تا کنون تنها در کامپیوترهای ویندوزی و مک مورد استفاده قرار گرفته اما به لطف پشتیبانی USB 4 از سرعت و انعطاف‌پذیری بالاتر می‌تواند پای خود را به ابزارهای دیگر هم باز کند. اپل پیش از این در مک‌های مجهز به M1 پشتیبانی از USB 4 را فراهم کرده بود.

در صورتی که اپل به استفاده از این درگاه در ایرپاد پروهای جدید روی بیاورد، احتمالا شاهد استفاده گسترده از آن در مدل‌های اندرویدی و حتی گوشی‌ها خواهیم بود. پیش از این چالش‌هایی مثل مدارهای چیپ، مصرف انرژی و هزینه بالا تولیدکنندگان را از پیاده‌سازی تاندربولت دور می‌کرد.

در گزارش بلومبرگ به استفاده از تراشه‌های A14X با قدرتی در حد M1 در آیپد اشاره شده که با توجه به تجربه قبلی در مک‌ها توان پردازش قابل توجهی را برای تبلت اپل به ارمغان خواهد آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала