کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی در عراق مورد حمله قرار گرفت

© AP Photo / Maya Alleruzzoکاروان لجستیک ائتلاف بین المللی در عراق مورد حمله قرار گرفت
کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی در عراق مورد حمله قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
عضو شوید
کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی در جنوب عراق مورد هدف دستگاه انفجاری قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از موازین نیوز، کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی امروز پنج‌شنبه (18 مارچ)، در عراق مورد حمله قرار گرفت.

در مسیر حرکت این کاروان در جنوب عراق یک دستگاه انفجاری دست‌ساز نفجر شد. هیچکس آسیب ندیده است. اینگونه حملات اکثرا علیه  کاروان های لجستیکی انجام می شود که حمل و نقل محموله ها توسط شرکت های محلی انجام می شود. این شرکت ها بر اساس قرارداد با نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا کار می کنند.

حمله راکتی بالای پایگاه نظامی امریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
حمله راکتی بالای پایگاه نظامی امریکا در عراق

پیشتر گزارش داده شد که کاروان دیگری در نزدیکی شهر «الحلّه»، مرکز ولایت بابل عراق هدف قرار گرفته است. برخی منابع می‌گویند این کاروان با بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفته شده است.

دو کاروان نظامی لجستیکی دیگر آمریکا نیز در ولایت های المثنی (جنوب) و الانبار (غرب) هدف حمله قرار گرفته بودند. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه 98 که دو روز بعد از به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان امریکایی و غیرامریکایی در این کشور غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала