چین امریکا را به رفتار نامناسب در انکوریج متهم کرد

© AP Photo / Andy Wongچین امریکا را به رفتار نامناسب در انکوریج متهم کرد
چین امریکا را به رفتار نامناسب در انکوریج متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
یک گفت و گو کننده چینی، ایالات متحده امریکا را به نقص پروتکل در نشست سطح بالا در آلاسکا متهم کرد. 
ترس امریکا از یورش های راکتی چین به گوام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
ترس امریکا از یورش های راکتی چین به گوام

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین به نقل از یک مذاکره کننده چینی گزارش داد، که امریکا در نشست سطح بالا به پروتکل را در آلاسکا نقص کرده است. 

این نشست برای حل اختلافات امریکا و چین به میزبانی امریکا در لنگرگاه شهر انکوریج آلاسکا برگزار می شود، که در آن انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، جک سالیوان مشاور ریاست جمهوری در امور امنیت ملی و یانگ جیچی رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی چین و وانگ یی وزیر خارجه چین شرکت دارند. 
روز پیش، مذاکرات با انتقاد شدید از طرف بلینکن و سالیوان به چین آغاز شد، که طرف چینی در این گفت و گو پاسخ مفصلی به این اظهارات طرف امریکایی داد. 

همانطور که نماینده هیات چینی خاطر نشان کرد، دیپلمات های کمونیست چین با "نیت صادقانه" برای انجام گفتگوی استراتژیک با ایالات متحده به انکوریج پرواز کردند.

این شبکه تلویزیونی چین گزارش داده است، که "با این حال، در طی سخنان آغازین، طرف امریکایی با حملات و اتهامات بی اساس به سیاست های خارجی و داخلی چین، به شدت از محدودیت زمانی عبور کرد و درگیری ایجاد کرد. این اخلاق در رفتار با مهمان نیست، همچنین با پروتکل دیپلماتیک مطابقت ندارد. طرف چینی به شدت به این پاسخ داد".

یادآوری می کنیم، که پیش از این، ایالات متحده چین را به نقض پروتکل متهم کرد، پولیتیکو در این باره با اشاره به یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا نوشت. این منبع گفت که "به نظر می رسد هیات چینی به جای کار در اصل، با هدف کار برای عموم مردم، با تمرکز بر حرکات نمایشی و نمایش عمومی وارد کشور شده است". این روزنامه همچنین گفت که چینی ها قوانین را نقض کرده اند، اگرچه طرف امریکایی موافقت کرد، که اظهارات کوتاه مدت دو دقیقه ای هر مقام عالی رتبه را انجام دهد.
روابط ایالات متحده و چین همچنان پرتنش است. طرفین ادعاهای اقتصادی متقابل دارند. علاوه بر این ، واشنگتن چین را به اطلاع غیرمنصفانه درباره وضعیت ویروس کرونا متهم کرد. چین به نوبه خود از دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور، به ویژه در روابط پکن و هنگ کنگ، ناراضی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала