هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی پیشینه

© AP Photo / Greg Marinovichهشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی پیشینه
هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی پیشینه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل درباره قحطی بی پیشینه هشدار داد.

از هر ده تن چهار تن در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
از هر ده تن چهار تن در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند
به گزارش اسپوتنیک، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در گزارشی نوشت: پیامد بلاهای طبیعی، تغییرات آب و هوایی، مشکلات در کشاورزی و عوامل منفی در پس زمینه بیماری همه گیر ویروس کرونا، قحطی بی پیشینه ای را در زمین تهدید می کند. 

این سازمان خاطرنشان شده است، که کاهش بازده منجر به ضرر 30 میلیارد دالر در افریقای جنوبی و افریقای شمالی، 29 میلیارد دالر در امریکای لاتین، 8.7 میلیارد دالر در جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه کارائیب و 49 میلیارد دالر در آسیا شده است.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، چنین سطحی از تهدیدات امنیت غذایی برای نخستین بار در تاریخ دیده می شود. این می تواند منجر به از دست دادن زندگی و کاهش عملکرد اقتصادی شود و چنین وضعیتی، همانطور که سند اضافه می کند، می تواند برای چندین دهه ادامه یابد.

در گزارش این سازمان همچنین تأکید شده است، که آتش سوزی در جنگل ها، خشکسالی، سیل، طوفان و بیماری ها و خسارت به محصولات از دلایل اصلی کاهش محصول بوده است.

برای جلوگیری از عواقب منفی، سازمان ملل اقداماتی مانند شناسایی الگوهای خسارت، تهیه پروفیل از انواع فاجعه ها برای روشن شدن سرعت تأثیر آنها، بحث در مورد تهدیدهایی مانند بحران ها، درگیری های نظامی و غیره را پیشنهاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала