مخفی کاری آمریکا در خارج کردن بمب های هسته‌ای از اروپا افشا شد

© Photo / Public domainАмериканские ядерные бомбы B61
Американские ядерные бомбы B61 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
یک نهاد آمریکایی گزارش داده است که ایالات متحده در سال های اخیر به گونه مخفیانه بمب های هسته‌ای مستقر در اروپا را کاهش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان تحقیقاتی "فدراسیون دانشمندان آمریکایی" -FAS) ) ایالات متحده را به حذف مخفیانه بمب های هسته ای از اروپا محکوم کرد. به گفته کارشناسان این سازمان، در سال های اخیر، واشنگتن تعداد بمب ها را در اروپا به میزان یک سوم یعنی از 150 به 100 واحد کاهش داده است: .

خاطرنشان می شود که مقامات ایالات متحده رسما در مورد تغییر تعداد سلاح های هسته ای تاکتیکی در اروپا گزارش نکرده اند.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2020
فخر فروشی ترامپ از نوسازی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا

هانس کریستنسن و مت کوردا ، کارشناسان FAS ، یک نمای کلی 1÷وضعیت نیروهای هسته ای ایالات متحده منتشر کردند که بر اساس آن تعداد بمب های جاذبه هسته ای B61 آمریکایی در اروپا به صد واحد کاهش یافته است. با این حال ، پیش از این اعتقاد بر این بود که ایالات متحده 150 بمب را در شش پایگاه ناتو در بلژیک ، آلمان ، ایتالیا ، هلند و ترکیه مستقر کرده.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، آژانس های دولتی روسیه ادعا می کنند که روسیه در این خصوص اطلاعات لازم را تا کنون دریافت نکرده است. به گفته آنها، ممکن است این تغییرات "مربوط به نوسازی این بمب ها به منظور افزایش دقت و کارایی آنها باشد".

کارشناسان آمریکایی می‌گویند، تشدید تنش میان آمریکا-ترکیه، در پس زمینه اقدام به کودتا در ترکیه در سال 2016، واشنگتن را به فکر خارج کردن کلاهک‌های هسته‌ای انداخته که در پایگاه اینجرلیکِ ترکیه پنهان کرده است.

ترکیه یکی از اعضای ناتو است و استقرار کلاهک‌ها در خاک این کشور نیز در چارچوب هم‌پیمانی با نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی صورت گرفته است. این در حالی است که واشنگتن هیچ‌گاه به صورت رسمی به وجود این تسلیحات در خاک ترکیه اذعان نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала