لاوروف ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد

© Sputnik / Aleksander Scherbak/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد
لاوروف ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در صحبت با رسانه های چین در مورد ماهیت دیپلماسی کشور های غرب صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر به چین در مورد سیاست کنونی ایالات متحده و متحدانش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «کشور های غرب نحوه استفاده از دیپلماسی کلاسیک را فراموش کرده اند. دیپلماسی رابطه بین مردم است، دیپلماسی یعنی توانایی گوش دادن به همدیگر، شنیدن همدیگر و توانایی یافتن تعادل منافع ».

وی گفت: هنگامی که یک مکالمه در سطح دیپلماتیک شکل اولتیماتوم را پیدا می کند و از شریک انتظار می رود که "اشتباهات خود را بپذیرد" و با خواسته های مطرح شده موافقت کند ، این دیپلماسی نیست.

زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
روسیه به هر نوع تحریم امریکا جدی پاسخ می دهد

وزیر امور خاجه روسیه با اظهار تاسف در این خصوص گفت: «به محض اینکه شرکای غربی ما (که از چنین روش هایی استفاده می کنند) با یک برخورد مودبانه روبرو شوند، بلافاصله به تحریم ها روی می آورند».

 به عنوان آخرین نمونه وزیر امور خارجه روسیه گفت: «اتحادیه اروپا ه بهانه ای ساختگی، روسیه را به چیزی متهم کرد که هیچ کس ثابت نکرده است،و حتی بدون ارائه حتا یک واقعیت یا ثبوت، تحریم های را علیه فدراسیون روسیه اعلام کرد».

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو از شکل گیری ائتلاف گسترده کشورهای مخالف تحریم‌های یک‌جانبه، حمایت می‌کند و معتقد است که اعمال محدودیت‌‌های یکجانبه، ابزاری غیرقانونی برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خاص است.

وزیر امور خارجه روسیه، امروز- دوشنبه، برای یک دیدار کاری به شهر گویلین در جنوب چین سفر می‌کند و در آنجا با "وان ایی" همتای چینی خود مذاکراتی را انجام خواهد داد.

گفتنی است، پیش ازاین در تاریخ 19 مارچ، در ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، روسیه اصطلاح جدیدی را برای توصیف اقدامات رهبران غربی ابداع کرد.

 زاخارووا نوشت: "سرگئی لاوروف یک اصطلاح جدید علوم سیاسی را معرفی کرده است: « دیپلماسی عجیب رهبران غربی».

وی گفت این پدیده جدید در لغت نامه تعدادی از رهبران غربی ظاهر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала