جان باختن 4 شهروند افغانستان در مرز ایران و ترکیه از اثر سرما

© Photo / MFA Afghanistan جان باختن 4 شهروند افغانستان در مرز ایران و ترکیه از اثر سرما
 جان باختن 4 شهروند افغانستان در مرز ایران و ترکیه از اثر سرما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزارت خارجه‌ افغانستان تأیید کرده است که دست‌کم 4 شهروند افغانستان در مرز ایران و ترکیه در اثر گیرافتادن در هوای سرد و توفانی جان باخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (2 حمل)، اعلام کرد که به تازه‌گی خبرها و تصاویری در رسانه‌ها به نشر رسیده است که نشان می‌دهد، شماری از شهروندان افغانستان در اثر گیرافتادن در هوای سرد و طوفانی در مرز ایران و ترکیه جان باخته‌اند.

احضار سفیر امریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
احضار سفیر امریکا در آنکارا به وزارت امور خارجه

وزارت خارجه گفته است که جان باختن چهار شهروند افغانستان و نجات یافتن دو تن دیگر در منطقه چالدران ارومیه را تأیید می‌کند.

طبق اعلام این وزارت، سفارت‌های افغانستان در انقره و تهران مراسم تکفین جان باخته‌گان را به جاآورده و دو جسد تاکنون به خانواده‌های‌شان سپرده شده‌اند.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که این قضیه را به کمک شاهدان عینی، مقام‌های ایرانی و ترکی با جدیت پی‌گیری می‌کند.

به گفته وزارت خارجه، دو گروه جست‌‌وجو به منطقه سانحه در قلمرو مرزی ایران و ترکیه (که 800 کیلومتر از تهران و حدود 1200 کیلومتر از انقره فاصله دارد) اعزام شده‌اند.این وزارت در مورد زمان حادثه جزییات نداده است.

با این حال وزارت امور خارجه از شهروندان کشور خواسته است که از سفرهای غیرقانونی که خطر مرگ را به ‌همراه دارد، بپرهیزند و فریب قاچاق ‌بران انسان‌ را نخورند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала