خشونت در افغانستان هنوز هم ادامه دارد

© AFP 2023 / Jewel Samadلوید آستین وزیر دفاع امریکا
لوید آستین وزیر دفاع امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا گفت که خشونت در افغانستان همچنان زیاد است، اما کاهش مقیاس آن می تواند یک توافق سیاسی را تسهیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع امریکا که در طی سفری غیر منتظره به کابل سر می برد، گفت: «خشونت در افغانستان همچنان زیاد است، اما کاهش مقیاس آن می تواند یک توافق سیاسی را تسهیل کند».

پیش از این ، وزیر دفاع امریکا با رئیس جمهور اشرف غنی نیز کابل دیدار کرده است. رسانه های محلی خاطرنشان کردند که وزیر قصد دارد با مقامات ارشد افغانستان دیدار کند. پیش از این وزیر وزیر دفاع ایالات متحده سفری به هند داشت.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
ایزدیار: امریکا در افغانستان از فرصت‌ها استفاده نکرد و شکست خورد+ویدیو

وی افزود: "بدیهی است که سطح خشونت هنوز هم در افغانستان کاملاً بالا است. ما واقعاً می خواهیم که از میزان خشونت کاسته شود. و من فکر می کنم اگر خشونت کاهش یابد ، این می تواند شرایط را برای کار دیپلماتیک واقعاً مثمر ثمر ایجاد کند."

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین از اظهارنظر درمورد اینکه طالبان رادیکال به تعهدات خود در توافق با ایالات متحده عمل کرده اند ، خودداری کرد. در حین حال وی در مورد پایان اقامت نیروهای امریکایی در افغانستان پاسخ مشخصی نداد.

کانال تلویزیونی NBC به نقل از منابع گزارش داد که رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در حال بررسی گزینه های مختلف برای جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. به گفته منابع ، پنتاگن چندین گزینه به بایدن ارائه داده است: برگشت نیروها تا اول ماه می ، ترک آنها برای مدت نامشخص یا برای مدت محدود، که می تواند شش ماه دیگر پس از مهلت توافق شده - تا نوامبر ادامه یابد. 

طالبان: امریکا باید طبق توافق‌نامه از افغانستان بیرون شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
طالبان: امریکا باید طبق توافق‌نامه از افغانستان بیرون شود
بایدن در مصاحبه اخیر خود با ABC گفت که ایالات متحده هنوز می تواند نیروهای خود را تا اول ماه می از افغانستان بیرون بکشد ، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

در افغانستان ، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان وجود دارد، که یک منطقه قابل توجه در مناطق روستایی این کشور را تصرف کرده و علیه شهرهای بزرگ حمله می کند. نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریزم در سراسر کشور هستند. گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان در 12 سپتامبر سال 2020 در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

ایالات متحده و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح بیش از 18 سال جنگ را امضا کردند. این امر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم کرد. از زمان امضای توافق نامه، طالبان بارها ایالات متحده را به نقض توافق متهم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала