اعتراف مترجم پیشین پنتاگون به جاسوسی برای حزب الله

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
کارمند سابق کاخ سفید که سال گذشته به جاسوسی برای حزب الله متهم شده بود به جرم خود اعتراف نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریكا اعلام کرد که مریم طاها تامپسون مترجم پیشین پنتاگون، که به تلاش برای انتقال اطلاعات به جنبش حزب الله لبنان در مورد قتل ژنرال قاسم سلیمانی توسط ارتش آمریكا متهم شناخته شده بود، به گناه خود اعتراف کرده است.

 پهپاد جاسوسی امریکا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2019
پهپاد جاسوسی امریکا در نزدیکی مرزهای روسیه دیده شد + تصاویر

در تاریخ 3 جنوری سال 2020، ایالات متحده عملیاتی را در عراق انجام داد که  در نتیجه آن ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نخبه سپاه پاسداران ایران کشته شد.

پس از آن ، یک فرد ناشناس با تامپسون که در یکی از پایگاههای پنتاگون در خارج از کشور کار می کرد تماس گرفت و خود را به عنوان نماینده حزب الله معرفی کرد و همچنین درخواست کمک کرد. از آنجا که هیچ اتهامی علیه این فرد گمنام تشکیل نشده است ، می توان فرض کرد که وی مخبر سرویس های اطلاعاتی آمریکا بوده است.

به درخواست این فرد، تامپسون به داده های ده ها تن از کارمندان اطلاعاتی آمریكا از جمله نام، عکس و همچنین گزارشات آنها دسترسی پیدا كرد.

مریم پس از آنکه به روش های مختلف نام افرادی را که با ایالات متحده همکاری می‌کنند، به آن فرد ابلاغ کرد، توسط آن شخص به ملاقات به فرماندهی مرکزی خزب الله دعوت شد

مریم طاها تامپسون، 61 ساله سرانجام توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا در 27 فبروری سال گذشته در یک پایگاه نظامی در اربیل عراق بازداشت شد.

او علیرغم اینکه به جرم خود اعتراف نموده است ، به حبس ابد مواجه می‌باشد.

 مریم تامسون متهم شده که جانِ پرسنل نظامی آمریکا و دیگر افراد مرتبط با آنها را به واسطه افشای نام حقیقی‌شان به مخاطره انداخته است. آمریکا از سال 1997  گروه حزب الله لبنان را در فهرست تروریستی خود قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала