سخنرانی تأثیر گذار اوباما به مناسبت فوت مادربزرگ اش

© AP Photo / Carolyn Kasterسخنرانی تأثیر گذار اوباما به مناسبت فوت مادربزرگ اش
سخنرانی تأثیر گذار اوباما به مناسبت فوت مادربزرگ اش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
سخنان تأثیر گذار اوباما به مناسبت یادبود مادربزرگ اندراش که در 100 سالگی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، در مورد درگذشت سارا اوباما مادربزرگ اندر خود بیانیه ای تکان دهنده صادر کرد و او را "پلِ به گذشته" خواند ، که داستان هایش به پُر کردن خلا در قلب او کمک میکند.

سارا اوباما همسر سوم پدربزرگ باراک اوباما است. اگرچه او نسبت به رئیس جمهور ایالات متحده نسبت خونی ندارد، اما او همیشه با وی برخورد گرمی داشته و او را "مادربزرگ سارا" خوانده است. آخرین باری که وی در جولای 2018 به خانه وی در روستای Kogelo مراجعه کرد.

تعجب اوباما از برخورد پولیس آمریکا با معترضان سفید و سیاهپوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
تعجب اوباما از برخورد پولیس آمریکا با معترضان سفید و سیاهپوست

اباما گفت: "او تحصیلات رسمی نداشت و طبق آداب و رسوم قبیله اش، هنگامی که هنوز نوجوانی بود با مردی بسیار بزرگتر ازدواج کرده بود. او بقیه عمر خود را در روستای کوچک آلگو، در یک خانه کوچک گذراند اوباما در بیانیه ای که دفتر وی منتشر کرد".

رهبر پیشین امریکا گفت، گرچه سارا اوباما مادر بیولوژیکی پدرش نبود، اما او را مانند پسرش بزرگ کرد. عمدتا به لطف عشق و حمایتش، باراک حسین پدر "توانست مشکلات را به چالش بکشد و در مدرسه به اندازه کافی خوب درس بخواند"، و متعاقباً - بورسیه تحصیل در یکی از دانشگاههای ایالات متحده را دریافت کند.

اباما در نامه اش نوشته است: "وقتی خانواده ما با مشكلاتی روبرو شدند ، املاك او به پناهگاهی برای فرزندان و نوه ها تبدیل شد ، و حضور او به عنوان یك نیروی ثابت كننده ثابت بود. هنگامی كه من برای اولین بار به كنیا سفر كردم تا درباره میراثم و پدرم كه قبلاً درگذشت بیشتر بدانم مادربزرگ من پلی به گذشته شد - و این داستان های او بود که به پر کردن خلاoid قلب من کمک کرد ".

اوباما آمادۀ ترزیق علنی واکسین ضدکرونا است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2020
اوباما آمادۀ ترزیق علنی واکسین ضدکرونا است

به گفته وی ، "مادربزرگ سارا" در طول زندگی خود شاهد تغییرات دورهمی بود که در سراسر جهان در حال وقوع بود: دو جنگ جهانی، بوجود آمدن جنبش های آزادی، نشست در مهتاب و آغاز دوران کامپیوتر . "او فرصتی برای پرواز با هواپیما، پذیرایی از بازدید کنندگان از سراسر جهان و دیدن اینکه چگونه یکی از نواسه های او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده است، نداشت".

ریلا اودینگا، نخست وزیر پیشین کنیا، پیش از این سارا اوباما را "نمادی از مقاومت و اعتماد به نفس" برای زنان کنیایی خوانده بود که از موفقیت نواسه خود برای ارتقا 'یادگیری و آموزش دختران در منطقه استفاده کردند.

اوباما در سال 1961 در هونولولو، پایتخت هاوایی متولد شد و هرگز در کنیا زندگی نکرده است. والدین وی، استنلی آن دونهام و سفیدپوست امریکایی، باراک حسین اوباما پدر، در سال 1964 از یکدیگر جدا شدند و پس از آن پدر رئیس جمهور آینده به میهن بازگشت، جایی که در خدمات عمومی کار می کرد. اوباما پدر در سال 1982 در یک سانحه رانندگی درگذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала