فاش شدن جزئیات مرگ مردم در اثر فواره آتش فشان وزیووس

© Photo / Facebook / Pompeii - Parco Archeologicoفاش شدن جزئیات مرگ مردم در اثر فواره آتش فشان وزیووس
فاش شدن جزئیات مرگ مردم در اثر فواره آتش فشان وزیووس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
باستان شناسان جزئیاتی مرگ مردم شهرهای پمپئی و هرکولانوم روم باستان را فاش کردند. 
Дым над вулканом Попокатепетль в Мексике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2019
کلوپ ویدیو
فیلم هیجان‌ برانگیز فوران آتش فشان + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک، باستان شناسان دانشگاه تیساید انگلیس جزئیات مرگ مردم شهرهای پمپئی و هرکولانوم در هنگام فوران آتش فشان وزوویوس را فاش کردند. 

پژوهش این دانشمندان نشان می دهد، که بدن قربانیان نمی تواند تبخیر شود، زیرا درجه حرارت درون ابر منجمد که مردم را پوشانده است به 300-400 درجه سانتیگراد می رسد، که حتی کمتر از زمان سوزاندن بدن است. در چنین شرایطی، بافت های نرم کم آب شده، سخت می شوند، در نتیجه بدن موقعیت جنین را می گیرد. پوست لایه برداری می کند و بافت های عمیق تری را در معرض قرار می دهد. اندام های داخلی نیز از بین می روند و اسکلتی باقی می ماند که کاملاً خاکستر نمی شود.

استخوان ها به روش های مختلف بسته به وجود یا عدم وجود بافت نرم ترک خورده و تکه تکه می شوند. آنها با از بین رفتن، تغییر شکل و کوچک شدن کاربن تغییر رنگ می دهند و انقباض به 30 درصد می رسد. بنابراین، با توجه به بقایای باقی مانده، می توان شرایط مرگ ساکنان را که تنها در 17 دقیقه خفه و سوزانده شدند، هم در پمپئی و هم در هرکولانوم تعیین کرد.

تجزیه و تحلیل اسکلت ها نشان داد، که بسیاری از ساکنان هرکولانوم موفق به فرار به ساحل شدند و در آنجا به خانه های سنگی قایق پناه بردند. مردان در مناطق آزاد جان خود را از دست دادند، در حالی که زنان و کودکان در خانه ها جان خود را از دست دادند. شاید این افراد امیدوار بودند که توسط کشتی ها تخلیه شوند، اما دما به سرعت به حد بحرانی رسید.

یادآوری می کنیم، که کوه وزوو یا وزوویوس از معروف‌ترین آتشفشان‌های فعال ایتالیاست. این آتشفشان چینه‌ای در شرق ناپل قرار دارد، و تنها آتشفشان اروپای قاره‌ای است که در صد سال اخیر فعال بوده‌است، هر چند به نظر می‌رسد مدتی است خاموش است. آخرین فوران آن در سال 1944 رخ داد.

شهرت وزوو به دلیل تخریب شهرهای پمپیی، هرکولانیوم و نوکرانیوم و اوپلونتیس و استابیا است، که در سال 79 میلادی در لایه‌ای از خاکستر و گل فرورفتند و تا امروز در همان وضعیت باستانی نگاهداری شده‌اند. این آتشفشان در طول هزاره‌های اخیر بارها فوران کرده‌است، و به دلیل فوران‌های انفجاری و نیز جمعیت زیادی که در این محدوده زندگی می‌کنند، جزء خطرناک‌ترین آتشفشان‌ها می‌باشد.

وزوو که سال‌ها الهام‌بخش افسانه‌ها بوده‌است، از سال 1995 پارک ملی محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала