شکایت از ترامپ به اتهام تحریک برای حمله به کنگره

© Carlos Barriaشکایت از ترامپ به اتهام تحریک به حمله به کنگره
شکایت از ترامپ به اتهام تحریک به حمله به کنگره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
عضو شوید
دو تن از افسران پلیس کنگره آمریکا از رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به اتهام دامن زدن به شورش‌های ششم جنوری امسال به دادگاه شکایت کردند.

دو افسر پلیس کنگره آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این‌کشور به دلیل آسیب جسمی و روحی که در جریان حمله به پایتخت در واشنگتن در 6 جنوری متحمل شده اند، شکایت کرده اند.

این حمله  که منجر به زخمی شدن ده‌ها تن از همکارانشان و مرگ یک نفر از آن‌ها شد، از سوی دونالد ترامپ که سعی در لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 داشت دامن زده شد

دفاع دوباره ترامپ از مهاجمان به کنگره امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
دفاع دوباره ترامپ از مهاجمان به کنگره امریکا

این دو افسر به نام های، جیمز بلاسینگام و سیدنی همبی گفتند که آن‌ها در شورشی که از سوی ترامپ در آخرین هفته‌های ریاست جمهوری‌اش بعد از شکست در انتخابات، سازمان‌دهی شده بود، دچار آسیب دیدگی جسمی و روحی شدند.

این دو افسر پلیس کنگره می گویند افرادی که ترامپ آن‌ها را تشویق و تحریک کرده بود در پی حمله به کنگره از روی افسران عبور کردند و باعث مجروح شدنشان شدند.

بلاسینگام، نیروی پلیس کنگره، گفت که از ناحیه سر و کمر آسیب دیده و از نظر روحی از این واقعه رنج می‌برد.

این افسر آمریکایی آفریقایی تبار در ادامه گفت که در جریان حمله طرفداران ترامپ به کنگره، هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

همبی، یک افسر دیگر کنگره، پس از اینکه زیر پای شورشیان در مقابل در‌های ساختمان کنگره قرار گرفت، همچنین از ناحیه دست و زانو آسیب دیده است.

در این شکایت، ترامپ به سازمان‌دهی و تحریک شورشیان و نقض قوانین متهم شده است؛ و هر یک از این دو افسر از دادگاه درخواست 75 هزار دالر غرامت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала