مکرون دستور قرنطین سراسری فرانسه را صادر کرد

© REUTERS / Michel Euler/Poolمکرون دستور قرنطین سراسری فرانسه را صادر کرد
مکرون دستور قرنطین سراسری فرانسه را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور فرانسه دستور داد تا سومین قرنطین سراسری در کشور حداقل برای یک ماه اعمال شود و گفت که مدارس هم باید برای برای سه هفته و همزمان با موج سوم کرونا در کشور که تهدیدی برای انباشت بیماران در شفاخانه‌هاست، تعطیل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، با توجه به نزدیک شدن تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا به عدد 100 هزار نفر در فرانسه، وخیم شدن وضعیت سلامت در این کشور و کندی توزیع واکسین کرونا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مجبور شد تا هدفش را برای باز نگهداشتن کشور به منظور حفظ اقتصاد فرانسه، کنار بگذارد.

اعلام زمان احتمالی تولید واکسین کرونای روسی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
اعلام زمان احتمالی تولید واکسین کرونای روسی در اروپا

وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما اگر همین حالا دست به کار نشویم، کنترول اوضاع را از دست می‌دهیم.

اظهارات وی به این معناست که محدودیت‌هایی که در حال حاضر بیش از یک هفته است در پاریس و برخی از مناطق شمالی و جنوبی فرانسه برقرار شده اکنون باید از روز شنبه حداقل به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرایی شود.

مکرون هم‌چنین با کنار گذاشتن وعده‌اش برای حفظ آموزش و تحصیل از پاندمی کرونا گفت، مدارس باید برای سه هفته تعطیل شوند.

مکرون 43 ساله که به دنبال اجتناب از تعطیلی و قرنطین سراسری در مقیاس بزرگ از شروع سال 2021 بود، اعلام کرده بود که می‌تواند بدون تعطیلی مجدد کشور، فرانسه را از پاندمی برهاند و باعث رشد اقتصادی شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت، کشورش بیش از سایر همسایه‌ها توانست در دوران پاندمی کرونا مدارس را برای مدتی طولانی‌تر باز نگهدارد.

ابتلای به بیماری کووید-19 به صورت روزانه در فرانسه از فبروری سال جاری میلادی دو برابر شده و به میانگین نزدیک به 40 هزار نفر رسیده است.

مکرون همچنین گفت که کمپین واکسیناسیون باید سرعت یابد. همچنین افراد 60 سال به بالا از اواسط اپریل سال جاری میلادی و 50 سال به بالا از یک ماه بعدتر واجد شرایط دریافت واکسین کرونا هستند. هدف، واکسیناسیون 3 میلیون بزرگسال تا اواسط جون است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала