آمریکا تحریم‌های ترامپ علیه دیوان کیفری لاهه را لغو کرد

© Wikipedia / Vincent van Zeijstواشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد
واشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت جدید ایالات متحده به تحریم‌ها و محدودیت‌های را که برای کارکنان دادگاه بین‌المللی لاهه اعمال کرده بود، پایان می‌دهد..

به گزارش اسپوتنیک، دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن، تحریم‌هایی را که دونالد ترمپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه فاتو بنسوده، سارنوال ارشد دیوان کیفری بین‌المللی وضع کرده بود، لغو کرد.

فاتو بنسوده پس از آن از سوی دولت ترمپ تحریم شد که تحقیقات درباره احتمال ارتکاب جنایت جنگی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان را روی دست گرفت.

ترامپ دادگاه لاهه راهشدار داد/  تحقیق درباره جنایت جنگی در افغانستان را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2018
ترامپ دادگاه لاهه راهشدار داد/ تحقیق درباره جنایت جنگی در افغانستان را متوقف کنید

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محدودیت صدور ویزا برای برخی از کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی نیز لغو شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا از جانب دیگر تأکید کرده است که با اقدامات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد افغانستان و فلسطین مخالف است و همین طور نسبت به تلاش‌های این نهاد برای اعمال صلاحیت درباره کشورهای غیر عضو مانند امریکا و اسرائیل اعتراض دارد.

آنتونی بلینکن تحریم‌های دولت ترمپ علیه دیوان کیفری بین‌المللی را «اشتباه» و غیرموثر خوانده است.

در اعلامیه وزیر خارجه آمریکا آمده است که نگرانی‌های کشورش درباره اقدامات دیوان کیفری بین‌المللی بهتر است از طریق تعامل و گفت‌وگو با همه ذی‌نفعان در این پرونده حل شود تا از طریق اعمال تحریم.

قضات دیوان کیفری بین‌المللی در پانزدهم حوت سال 2019 ، موافقت کردند که تحقیقات در مورد ابعاد جرمی جنگ افغانستان آغاز شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تاکنون صدها شکایت‌نامه به نماینده‌گی از یک میلیون و 700 هزار قربانی جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت از طرف بازمانده‌گان جنایات رخ‌داده در طی نزدیک به دو دهه جنگ در افغانستان به دیوان بین‌المللی کیفری لاهه ارسال شده است.

دیوان کیفری اولین دادگاه بین‌المللی است که به مسوولیت کیفری افراد در زمان بروز جنایاتی نظیر نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی رسیده‌گی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала