مسدود شدن بلاک خطرناک‌ ترین جنایتکاران در زندان گوانتانامو

© REUTERS / Lucas JacksonЗабор и сторожевая вышка тюрьмы Гуантанамо на Кубе
Забор и сторожевая вышка тюрьмы Гуантанамо на Кубе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا بخش های از زندان گوانتانامو را که برای خطرناکترین جنایت کاران اختصاص داده شده بود مسدود نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی  NBC News با اشاره به ارتش ایالات اعلام کرده که بلاک ویژه  زندان گوانتانامو  که در آن خطرناکترین جنایتکاران  زندانی بودند، بسته شده است.  

براساس این گزارش، کارکنان زندان "با خیال راحت و بدون هیچ حادثه ای" همه زندانیان را از کمپ 7 به کمپ 5 همسایه منتقل کردند. در بلاک مسدود شده، سخت ترین شرایط بازداشت زندانیان وجود داشت. در حال حاضر، تمام 40 زندانی این بخش در دو مرکز دیگر جا به جا شده اند.

گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2019
اخراج رئیس زندان ترسناک گوانتانامو به دلیل بی کفایتی در وظیفه

خاطرنشان می شود که این نقل مکان امنیت کارکنان را به خطر نمی اندازد و همچنان نقض شرایط موجود بازداشت زندانیان نیست. اما در همین حال هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

شایان ذکر است که ماه فبروری امسال کاخ سفید مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا درصدد است تا پایان دوران ریاست جمهوری خود زندان گوانتانامو را تعطیل کند.

زندان گوانتانامو برای اشخاصی است که مقامات آمریکایی  آنها را به جرایم مختلف، عمدتاً تروریسم متهم می کنند. این زندان در یک پایگاه دریایی که  در جاره دائمی آماریکا است، در خلیج گوانتانامو در کوبا واقع شده است..

سیاست تعطیلی زندان گوانتانامو یکی از سیاست‌های قدیمی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده که این سیاست پس از رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت در سال 2017 متوقف شد.

ترامپ در تمامی 4 سال دوران ریاست جمهوری خود زندان گوانتانامو را باز نگه داشته بود. در حال حاضر 40 زندانی و به مدت تقریبا دو دهه است که بدون هیچگونه اتهام یا محاکمه‌ای در گوانتانامو قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала