لاوروف: روسیه آماده برگزاری نشست جدید فرمت مسکو درباره افغانستان است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه آماده برگزاری نشست جدید فرمت مسکو درباره افغانستان است
  لاوروف: روسیه آماده برگزاری نشست جدید فرمت مسکو درباره افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه آماده برگزاری یک نشست جدید در مورد افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشورش آماده برگزاری یک نشست جدید "فرمت مسکو" در مورد افغانستان است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات در هند گفت: "ما معتقدیم که نشست موسوم به فرمت مسکو، گزینه خوب برای جذب بازیکنان خارجی است. ما چندین بار شرکت کنندگان آن را جمع کرده ایم و حالا نیز ما آماده برگزاری مشاوره های مناسب در این خصوص اگر توسط همه کشورها با صلاحیت تایید شود هستیم.

وی گفت: "اکنون مجموع ای از عوامل در حال شکل گرفتن است که باید درک شود که چگونه می توانیم در حل و فصل افغانستان خوب تر و بیشتر پیش برویم."

  سرگئی لاوروف: جهان از تفرقه خسته شده است   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2020
سرگئی لاوروف: جهان از تفرقه خسته شده است

گفتنی است که در افغانستان، تقابل بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تصرف کرده بودند حالا به شهرهای بزرگ حمله می‌کنند. در همین حال نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریسم در سراسر کشور هستند.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تایمز هندوستان گفت؛ دهلی‌نو در نشست تروئیکا درخصوص افغانستان مشارکت نداشت. در چارچوب آن مذاکرات، روسیه در 18 مارچ میزبان رایزنی‌ بین افغان‌ها با هدف تسهیل از سرگیری روند صلح در این کشور شد. هم‌زمان هند بخشی از فرمت مسکو است که کشورهای همسایه افغانستان، کشورهای منطقه‌ای کلیدی و ایالات متحده را متحد می‌کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала