پیشنهاد روسیه برای صادرات گاز طبیعی به پاکستان

© AP Photo / Steven Senneپیشنهاد روسیه برای صادرات گاز طبیعی به پاکستان
پیشنهاد روسیه برای صادرات گاز طبیعی به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از پیشنهاد مسکو برای صادرات گاز مایع طبیعی به پاکستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو صادرات گاز مایع طبیعی را به پاکستان پیشنهاد داده است.

وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود ابراز داشت: "چندی پیش علاقه متقابلی در زمینه تأمین گاز مایع روسیه از طریق شرکت های گازپروم ، روسنفت و نواتک وجود داشت. پیشنهادات مناسب ارائه شده است، ما انتظارداریم شرکای پاکستانی ما دراین خصوص  واکنش نشان دهند.

شرکت Rostec - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2016
ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب توسط کمپنی Rostec روسیه و دولت پاکستان

سرگئی لاوروف گفت، وزیر افزود که سایر دورنما همکاری میان روسیه و پاکستان در بخش انرژی، به ویژه پروژه خط لوله گاز شمال-جنوب نیز مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه افزود:ما یک توافق نامه بین دولتی مربوط به سال 2015 داریم، اکنون برخی از موارد آن در حال روشن شدن است که بخشی از پروتکل این توافق نامه خواهد بود".

قرار است خط لوله شمال و جنوب پایانه های دریافت گاز مایع در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان و لاهور در شمال را بهم متصل کند. طول این خط لوله 1.1 هزار کیلومتر و ظرفیت تولید آن تا 12.4 میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. این پروژه توسط شرکت روسی RT - Global Resources ، که بخشی از شرکت دولتی Rostec است ، انجام می شود.

به دلیل تحریم های آمریکا، پاکستان در تأمین گاز از ایران مشکل دارد و در صورت نبود خط لوله انتقال گاز ، واردات گاز مایع طبیعی تنها گزینه برای دستیابی به سوخت باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала