تاریخ نخستین پرواز هلیکوپتر مریخی فاش شد

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSВертолет Ingenuity на Марсе
Вертолет Ingenuity на Марсе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
عضو شوید
ناسا اعلام کرده که نخستین پرواز هلیکوپتر مریخی "نبوغ" در تاریخ 11 آپریل رخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کرده که نخستین پرواز هلیکوپتر مریخی نبوغ - Ingenuity  در تاریخ 11 آپریل انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام ناسا هلیکوپتر مریخی نبوغ باید چند روز بیشتر برای انجام اولین پرواز خود در سیاره سرخ صبر کند. بالگرد نبوغ در 18 فبروری امسال 2021 به همراه مریخ‌نورد "استقامت"(Perseverance) وارد سیاره سرخ شد.

 آمادگی مریخ نورد پشتکار برای پرواز هلیکوپتر + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
کلوپ ویدیو
آمادگی مریخ نورد "استقامت" برای پرواز هلیکوپتر + ویدئو

خاطر نشان می‌گردد که هلیکوپتر مریخی "نبوغ" ناسا از اولین شب سرد سیاره سرخ جایی که دما به منفی 90 درجه سانتیگراد می رسد، جان سالم به در برد که یک نقطه عطف مهم برای این دستگاه کوچک است.

«نبوغ» که تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد یک هلیکوپتر کوچک است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و یک باتری قابل شارژ مجدد برای گرم نگه داشتن تجهیزات خود در طول شب‌ های سخت مریخ دارد. تا امروز نبوغ به مریخ‌نورد استقامت متصل بود و برای گرم نگه‌ داشتن تجهیزاتش از انرژی هسته‌ای استقامت استفاده می‌کرد. اکنون این بالگرد از یک باتری داخلی برای تامین انرژی یک گرمگن مهم استفاده می‌کند.

مقامات ناسا اعلام کردند که انتظار می‌رود نبوغ اولین پرواز خود را روز 11 آپریل انجام دهد و داده‌های آن روز 12 آپریل به زمین می‌رسد. این دستگاه  85 میلیون دالری اولین هلیکوپتر ارسال شده به سیاره‌ای دیگر است و برای بررسی فناوری‌های مورد نیاز برای پرواز در سیارات دیگر طراحی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала