احتمال اخراج دیپلمات های روس از امریکا

© Photo / Depositphotos / pressmasterاحتمال اخراج دیپلمات های روس از امریکا
احتمال اخراج دیپلمات های روس از امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
رسانه های خارجی امروز پنجشنبه گزارش دادند که امریکا امکان دارد دیپلمات‌های روسی را از آن کشور اخراج و تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ اعلام کرد که «دولت امریکا موضوع اتهام دست داشتن روسیه در انتخابات امریکا و همچنین هک شدن سایت «سولار ویندز»  Solar Winds را در دست تحقیق قرار داده و هم اکنون این تحقیقات تکمیل شده و دولت امریکا امکان دارد بزودی اقدامات تلافی جویانه‌ای علیه روسیه اتخاذ و آن را اعلام نماید».

طبق گزارش این رسانه، سه مقام آشنا با موضوع، این مطلب را بیان کرده اند.

بلومبرگ به نقل از افرادی که نخواسته اند اسم شان فاش شود، می‌گوید که «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل تحریم و اخراج افسران اطلاعاتی روسیه از امریکا باشد که در پوشش دیپلمات در امریکا مشغول به کار هستند».

قرار بود مقامات ارشد دولت امریکا دیروز چهارشنبه درباره این موضوع تشکیل جلسه بدهند و در مورد اقدامات لازم صحبت کنند.

این رسانه اشاره می‌کند: هم اکنون جو بایدن و مشاورانش در مقابل یک گزینه سخت قرار دارند.

«آن نویبرگر» معاون مشاور امنیت ملی امریکا در امور سایبری و تکنولوژی‌های نوظهور در این خصوص گفته است: «جامعه اطلاعاتی امریکا فرضش بر این است که «یک عامل تهدید مداوم و پیشرفته به احتمال زیاد از مبداء کشور روسیه، مسوول «هک شدن سایت «سولار ویندز» Solar Winds بوده است».

مقامات روسیه همواره ادعاهای واشنگتن در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا و دست داشتن مسکو در حمله سایبری به آن کشور را رد کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала