برای نخستین بار پیوند شش به یک بیمار کرونایی بهبودیافته در جاپان با موفقیت انجام شد

© Fotolia / Kadmy برای نخستین بار پیوند شش به یک بیمار کرونایی بهبودیافته در جاپان با موفقیت انجام شد
برای نخستین بار پیوند شش به یک بیمار کرونایی بهبودیافته در جاپان با موفقیت انجام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
داکتران در جاپان می‌گویند که آنها برای اولین بار پیوند شش را در یک زن پس از آن که شش اش در اثر ابتلا به ویروس کرونا آسیب دید، انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی، داکتران شفاخانه دانشگاه کیوتو در جاپان می‌گویند که برای اولین بار یک زن پس از آن که شش‌هایش در اثر ابتلا به ویروس کرونا آسیب دید، از طریق پیوند شش جدید دریافت کرد.

Врач с рентгеном (МРТ) легких  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2020
روشی برای ترمیم ریه ها پس از کرونا

این بیمار در اواخر سال گذشته پس از ابتلا به کرونا به بیماری شدید ذات الریه دچار شد و به او دستگاه اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری را وصل نمودند.

از آنجا که ترمیم شش های آسیب دیده در اثر فیبروز امکان پذیر نبود، همسر و پسرش این زن جاپانی تصمیم به اهدای کمک گرفتند و داکتران با انجام یک عمل 11 ساعته بخشی از شش‌های آنها را به بیمار پیوند زدند.

اکنون این زن تحت مراقبت‌های ویژه است و در صورت بهبودی می‌تواند مطابق انتظار طی سی ماه به زندگی عادی خود برگردد. به گفته این شبکه تلویزیونی، وضعیت همسر و پسر این زن نیز مطلوب است.

براساس گزارش سازمان جهانی صحت، سالانه سه هزار و 400 پیوند شش در جهان انجام می‌شود. داکتران جاپانی ادعا می‌کنند که آنها پیوند شش را برای اولین بار در جهان برای بیمار که به کرونا مبتلا شده بود، انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала