طوری غذا بخورید که چاق نشوید

© Fotolia / Timur13طوری باید غذا بخورید که چاق نشوید
طوری باید غذا بخورید که چاق نشوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
متخصص تغذیه روسی رژیم غذائی را برای کارمندان ادارات معرفی نمود. که راحت غذا بخورند و همزمان چاق نشوند.

به گزارش اسپوتنیک، النا کالن متخصص تغذیه در روسیه، طی مقاله ای از غذاهای سالم نام گرفت که به کارکنان اداری کمک می کند تا اندام لاغر و بدن باریک داشته باشند.

آشنایی با هفت محصول غذایی سالم و ارزان قیمت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2020
آشنایی با هفت محصول غذایی سالم و ارزان قیمت

به نظر وی این فهرست غذائی برای کارمندان که بیشتر اوقات نشسته هستند، باید حاوی سالادی از سبزیجات سبز باشد. این سبزیجات می تواند کلم چینی، پیاز سبز، شوید و همچنین پنیر یا پنیر فتا باشد. این غذاها سرشار از فیبر، آهن و آنتی اکسیدان هستند که تأثیر مفیدی در عملکرد دستگاه گوارش دارند و متابولیسم را تسریع می کنند.

کوفته تهیه شده در بخار برای کارمندان ادارات نیز توصیه می شود. پیاز، گشنیج یا مرچ را می توان به 200 گرم گوشت فیل مرغ اضافه کرد و یک غذای سالم تهیه کرد.

وی گفت: "برخلاف مرغ ، گوشت فیلمرغ پروتئین و چربی کمتری دارد. گرسنگی را برای مدت زمان طولانی برطرف می کند. گوشت فیلمرغ حاوی ویتامین های گروه B، پتاسیم، روی، سلنیوم ، نیاسین و تیامین است. آنها از بدن در برابر استرس محافظت می کنند و بر میزان متابولیسم بدن تأثیر می گذارند."

توصیه های مواد غذایی سالم برای سحر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2017
توصیه های مواد غذایی سالم برای سحر

ساندویچ های نان سبوس دار با مرغ پخته، آووکادو ، ماست طبیعی و کاهو نیز قابل قبول هستند. این نوع نان حاوی فیبرهای غذایی مفید برای روده ها است، آووکادو به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین ها و مواد معدنی برای مدت طولانی گرسنگی را برطرف می کند و باعث کاهش وزن می شود.

اسموتی تهیه شده از بلغور جو دوسر، کیله و ماست طبیعی باعث احیای ریز فلور روده می شود و یک سالاد کرفس با تخم مرغ و شوید بدن را با فیبر و اسیدهای آمینه ضروری اشباع می کند و همچنین فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد، این غذاها برای کارمندان پیشنهاد می شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала