کشتی های جنگی امریکا در بحیره سیاه لنگر انداختند

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownکشتی های جنگی امریکا در بحیره سیاه لنگر انداختند
کشتی های جنگی امریکا در بحیره سیاه لنگر انداختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
دو کشتی نظامی امریکا تا تاریخ 4 می سال جاری در بحیره سیاه برای نظارت باقی می مانند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه خبر داده است که ایالات متحده از عبور دو  کشتی جنگی امریکا به بحیره سیاه به ترکیه اطلاع داده است که تا تاریخ 4 می در آبهای این بحیره باقی می ماند.

کشتی راکت بردار امریکا داخل بحیره سیاه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2020
کشتی راکت بردار امریکا داخل بحیره سیاه شد

مبنع خبر داده است: «بلی ما در این ارتباط معلومات داریم. به اساس کنواسیون مونتریو از طریق کانال های دیپلوماتیک 15 روز قبل از چگونگی ماموریت دو کشتی امریکا در بحیره سیاه به مقامات ترکیه اخبار شده است».

قبلاً کانال تلویزیونی سی ان ان با اتکا به منبع نظامی خبر داد که امریکا امکان اعزام کشتی های جنگی خود به  بحیره سیاه را در حاشیه فعالیت نظامی نیروهای روسیه در سرحدات با اوکرائین، در هفته های نزدیک بررسی می نماید. امریکا باید 14 روز قبل ترکیه را از عبور کشتی های جنگی امریکا از تنگه بسفر و داردائل به اساس کنوانسیون مونترو خبر دهد.

قبلاً واشنگتن در مورد تشنج "تجاوز روسیه" و اعزام نیروهای روسیه به کریمه و به سرحدات شرقی اوکراین اظهار داشته بود.امریکا از روسیه خواسته است تا در مورد انتقال و حرکت نیروها توضیحات بدهد و به دیالوگ آماده هستند. سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد چگونگی استقرار نیروها توضیحات داده گفت که در هفته گذشته در این ارتباط به جناح امریکا تشریح داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала