تمجید بریتانیایی‌ها از روبات‌های نظامی روسیه

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تمجید بریتانیایی‌ها از روبات‌های نظامی روسیه
تمجید بریتانیایی‌ها از روبات‌های نظامی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی از ایجاد اولین واحد روبات‌های نظامی روسیه سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی میل انگلیس درمورد مدل های مختلفی از وسایل نقلیه جنگی بدون سرنشین از جمله «اوران-9» را سخن گفته است که باعث واکنش فعال خوانندگان شد.
میکی نوشته استن: "روسیه كمتر از 70 میلیارد دالر برای تجهیزات دفاعی و ناتو بیش از 1.3 تریلیون دالر هزینه می كند، اما به نظر می‌رسد كه روسیه در این امر پیشتاز است."

ویدیو آزمایش ربات جنگی اوران- 9 منتشر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2018
ویدیو آزمایش ربات جنگی "اوران- 9" منتشر شد

میکیج یکی دیگر از کاربران این صفحه گفته است: "کار این روبات مانند یک لودر اتوماتیک تی-72 خواهد بود، روسیه همیشه در اتوماسیون تمرکز کرده است."
ازسوی هم، کمیت اسپارتاکو، نوشته است: "این اشتباه است که باور کنیم در جنگ همه چیز به فناوری بستگی دارد. مزیت فناوری تنها بخشی از مسئله پیروزی است."
ربات «اوران-9» یک ربات رزمی مدرن است که فاقد سرنشین بوده و از راه دور کنترول می‌شود. این ربات مسلح روسی در میدان نبرد سوریه نیز وارد کارزار شد و آزمایش‌های میدانی خود را پشت سر گذاشت. ماموریت‌های اصلی این ربات انجام عملیات شناسایی و فراهم آوردن آتش پشتیبانی برای نیروهای خودی در میدان نبرد شهری است.
«اوران-9» برای درگیری با دشمن دارای یک توپ خودکار 30 میلی‌متری مدل شیپونوف ABM M30-M3 و یک تیربار چندمنظوره 7.62 میلی‌متری مدل PKT/PKTM است. این ربات همچنان می‌تواند شش راکت‌ آتش‌زا اشمل و چهار راکت ضدتانک 9M120 آتاکا نیز همراه داشته باشد. این ربات زره‌پوش دارای شنی (زنجیر) است تا حرکت آن در همه سطوح آسان شود. همچنان دارای سیستم‌های اپتیکی برای شناسایی و زیر نظر گرفتن دشمن و البته نیروهای خودی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала