درگیری گروه‌های راستگرا و جنبش ضدنژادپرستی در امریکا با پولیس

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر درگیری گروه‌های راستگرا و جنبش ضدنژادپرستی در امریکا با پولیس
درگیری گروه‌های راستگرا و جنبش ضدنژادپرستی در امریکا با پولیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
عضو شوید
پس از به قتل رساندن جوان امریکایی از سوی پولیس در ایالت مینه‌سوتا، صدها معترض به خیابان‌ها آمدند و با پولیس درگیر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، فارس نیوز به نقل از لاس آنجلس تایمز گزارش داده است که روزگذشته چند صد عضو گروه‌های راست افراطی در شهر«هانتیگتون بیچ» ایالت کالیفرنیا تجمع کردند که درنهایت به خشونت کشید.
مأموران پولیس با صف کشیدن در برابر این تجمع‌، شرکت در آن را غیرقانونی اعلام کرده و از آن‌ها خواستند متفرق شوند. همچنین پهپادها و هلیکوپترهای پولیس بر فراز منطقه به پرواز درآمده و پیامک‌هایی برای تلفن‌های همراه حاضران ارسال شد که در آن تجمع‌کنندگان به بازداشت تهدید شده بودند.

قتل یک جوان سیاه‌پوست به دست پولیس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
قتل یک جوان سیاه‌پوست به دست پولیس امریکا

از سوی دیگر صدها نفر از اعضای جنبش‌های ضدنژادپرستی در تقابل با راست‌گراها وارد خیابان شده و با آن‌ها درگیر شدند. «توری جانسون» بنیان‌گذار گروه «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در هانتینگتون بیچ نیز با شرکت در این تجمع گفت تفرقه و نفرت در این شهر جایگاهی ندارد.
درهمین حال، خاطرنشان شده است که پولیس دوازده نفر را بازداشت کرد.
اعتراضات درحالیست که پولیس امریکا با یک شلیک در نزدیکی شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، محل قتل «جورج فلوید»، به یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله شلیک کرد ه و او را به قتل رساند و یکبار دیگر خیابان‌ها به صحنه اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی پولیس تبدیل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала