اعتراضات به قتل یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا وارد دومین روز شد + تصاویر

© AFP 2023 / KEREM YUCELPeople gather before curfew holding pictures of Daunte Wright along with Black Lives Matter signs to protest his death by a police officer in Brooklyn Center, Minnesota on April 12, 2021.
People gather before curfew holding pictures of Daunte Wright along with Black Lives Matter signs to protest his death by a police officer in Brooklyn Center, Minnesota on April 12, 2021.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عضو شوید
پلیس امریکا با یک شلیک در نزدیکی محل قتل «جورج فلوید» به یک مرد سیاه ‌پوست 20 ساله او را به قتل رساند و یکبار دیگر خیابان ‌ها به صحنه اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی پلیس تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، چند روز دیگر بیشتر به سالگرد آغاز اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا که جرقه آن با کشته شدن «جورج فلوید» سیاه پوست در 26 می 2020 زده شد، باقی نمانده است. اکنون بار دیگر خشم مردم آمریکا را قتل یک جوان سیاه پوست دیگر باز هم به دست پلیس آمریکا و در همان شهر «مینیاپولیس» زده است.

با قتل یک جوان آفریقایی ‌تبار دیگر در همان محل قتل جورج فلوید در ایالت مینه ‌سوتا، آتش اعتراضات ضد نژادپرستی همزمان با تظاهرات نژادپرستان سفیدبرتر‌پندار در حال گسترش به سراسر ایالات است؛ پدیده ‌ای که می ‌تواند به شکل خطرناکی به رویارویی ترامپی‌ ها و ضد ترامپی‌ ها در آمریکا دامن بزند. 

ساعت 14 روز یکشنبه به وقت محلی، «دوانته رایت» جوان 20 ساله سیاه ‌پوست پس از آنکه موتر وی در ایست بازرسی گارد ملی در حومه شهر مینیاپولیس متوقف شد، بدون دلیل خاصی توسط یکی از ماموران هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و در دم جان داد. او تنها 20 سال، و یک پسر یک ساله دارد.

این قتل به ویژه از آن نظر حساسیت ‌برانگیز بود که اولا نزدیک قتلگاه جورج فلوید، شهروند مینیاپولیس توسط پلیس در مه 2020 انجام شد و ثانیا، با برگزاری دادگاه «درک شاوین» ماموری که او را به آن شکل فجیع با پا گذاشتن روی گردنش به قتل رسانده بود، همزمان شد.

معترضان برای دومین شب متوالی علیرغم مقررات منع آمد و شد به خیابان‌های شهر بروکلین‌سنتر در مینه‌سوتا آمدند و با پلیس درگیر شدند.

رئیس پلیس «بروکلین سنتر» مدعی است افسر زنی که به «دانته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند، تفنگ دستی خود را با تفنگ الکتریکی (تِیزر) اشتباه گرفته بود.

در شرایطی که معترضان برای حرکت به سمت اداره پلیس بروکلین سنتر آماده میشدند، مایک الیوت، شهردار آنجا این تیراندازی را تراژدی دانست و از معترضان خواست مسالمت آمیز باقی بمانند و اینکه با اعتراضات مسالمت آمیز با زور برخورد نمیشود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала