درخواست پلوسی از بایدن برای حضور در کنگره

© AFP 2023 / Eric Baradat درخواست پلوسی از بایدن برای حضور در کنگره
درخواست پلوسی از بایدن برای حضور در کنگره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواست در صدمین روز ریاست جمهوری خود در کنگره حضور یابد و سخنرانی کند.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه  با ارسال نامه‌ی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره در روز 28 آپریل دعوت کرد.

 این درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درست در زمانی شده که رئیس جمهور جدید با اپیدمی کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن روبروست.

پلوسی از بایدن خواست در سخنرانی خود که قرار بود در تاریخ 28 آپریل برگزار شود درباره چالش‌ها و فرصت‌های لحظه تاریخی پیروزی در انتخابات صحبت کند.

نانسی پلوسی: برای دولت جدید بایدن آماده می شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2020
نانسی پلوسی: برای دولت جدید بایدن آماده می شویم

این سخنرانی از نظر فنی شباهتی به سخنرانی سالانه روسای جمهور آمریکا طبق قانون اساسی ندارد، اما از روسای جمهور جدید مانند بایدن، برای سخنرانی در یک نشست مشترک به کنگره دعوت می‌شود که نمایندگان و سناتور‌ها در آن حضور دارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن شب قبل از صدمین روز ریاست جمهوری دعوت پلوسی را برای سخنرانی در برابر کنگره پذیرفته است.

البته، معمولاً رؤسای جمهور آمریکا چند هفته بعد از ورود به کاخ سفید، در جمع نمایندگان کنگره حاضر می شوند حال آنکه بایدن همه گیری ویروس کرونا را بهانه ای برای به تعویق انداختن این رویداد قرار داد.

این در حالی است که وی به همین بهانه، نخستین نشست مطبوعاتی خود را نیز خیلی دیر برگزار کرد. اما این گمانه زنی هم وجود دارد که تعلل وی برای سخنرانی ها و گفتگوهای طولانی مدت، بیشتر به دلیل لکنت زبان و فراموشی حاصل از کهولت سن است.

از زمان ورود به کاخ سفید در 20 جنوری، بایدن طرحی بلندپروازانه برای مقابله با بحران ویروس کرونا و تأثیر مخرب آن بر بزرگترین اقتصاد جهان تدوین کرده است. دولت او توانست به هدف توزیع 100 میلیون واکسن به آمریکایی‌ها برسد و سپس هدف، تبدیل به توزیع واکسن برای 200 میلیون آمریکایی شد.

در صد روز نخست ریاست جمهوری بایدن، کنگره یک بسته 1.9  تریلیون دالری را برای کمک به بهبود اقتصاد ایالات متحده تصویب کرد و دولت او همچنین برنامه 2 تریلیون دالری را برای تجدید زیرساخت‌های آمریکا ارائه داد.

جو بایدن همچنین شماری از تصمیم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را از جمله ممنوعیت ورود از کشور‌های مسلمان به آمریکا را لغو کرد و به توافق آب و هوایی پاریس و پیمان استارت نو بازگشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала