پاشینیان چی وقت استعفا می‌دهد؟

© Photo / press office of the GOV of RAپاشینیان چی وقت استعفا می‌دهد؟
پاشینیان چی وقت استعفا می‌دهد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان گفته است که تا اواخر این ماه ازسمت‌اش کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان هنگام سخنرانی در پالمان این کشور اعلام کرده است که تا آخر ماه اپریل سال جاری از مقامش کنار خواهد رفت.
پاشینیان گفت: "من طبق توافق با رئیس جمهور و نیروهای پارلمانی تا ده روز دیگر از مقام‌ام کنار می‌روم، و پس از آن هفت روز بعد انتخابات نخست وزیری برگزار خواهد شد."

رد اظهارات پاشینیان / روسیه: راکت اسکندر در نبرد قره‌باغ استفاده نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
رد اظهارات پاشینیان / روسیه: راکت اسکندر در نبرد قره‌باغ استفاده نشده است

وی خاطر نشان کرد که حزب موی شگ ( گام من) نامزدی او را پیش می کشد و سایر فراکسیون ها نامزدهای خود را پیشنهاد نمی دهند اما در نهایت رای گیری او دوباره انتخاب نمی شود.
گفتنی است اونیک گاسپاریان و فرماندهان ارشد ارتش ارمنستان در 26 فبروری با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.
پاشینیان نیز این فراخوان ارتش را «اقدام به کودتا» دانسته و با صدور حکمی گاسپاریان را برکنار کرد.
این ادعا خشم ارتشیان ارمنستان و مخالفان پاشینیان را برانگیخت و آنها گفتند که نخست وزیر ارمنستان در تلاش است تا شکست های خود را توجیه کند.
هزاران مخالف پاشینیان که جمعی از نظامیان بازنشسته نیز آنها را همراهی می کردند عصر شنبه در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در ایروان جمع و خواستار استعفای پاشینیان شدند.
پاشینیان به دلیل رهبری خود در جنگ اخیر قره باغ و امضای آتش بس با جمهوری آذربایجان تحت فشار شدید مخالفان قرار گرفته است. نیروهای ارمنی در این درگیری 44 روزه شکست خوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала