رهبر دولت توافق ملی لیبیا از روسیه درخواست کمک کرد

© AP Photo / Mohammad Hannonرهبر دولت توافق ملی لیبیا از مسکو درخواست کمک کرد
رهبر دولت توافق ملی لیبیا از مسکو درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
رهبر دولت توافق ملی لیبیا می‌گوید که کشور در آستانه تجزیه قرار دارد، از روسیه می‌خواهد برای حل و فضل اختلافات کمک لیبیا را کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالحمید دبیبه، رهبر دولت توافق ملی لیبیا در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که او برای چشم انداز صلح و درخواست کمک از روسیه برای حل و فصل به مسکو آمده است.

پارلمان لیبیا به کابینه دولت جدید رای مثبت داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
پارلمان لیبیا به کابینه دولت جدید رای مثبت داد

او گفت: "شما به عنوان یک قدرت بزرگ، نگرانی ها ما را در میان بگذارید، ما برای درخواست کمک و پایان بخشیدن به اختلافات و جنگ اینجا آمدیم. ما آمده ایم تا از شما کمک بخواهیم، کمک کنید برای ما همه، لبیبا در آستانه تجزیه قرار دارد، به همین دلیل هدف اول ما وحدت، ثبات، امنیت و توسعه کشور ما است. اولین هدف دولت توافق ملی خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در لیبیا حضور دارند، می‌باشد".

پس از سرنگونی و قتل رهبر لیبیا معمر قذافی در سال 2011، کنترل لیبیا از یک قدرت واحد خارج گردید و اکنون قدرت دوگانه در این کشور حاکم است. قدرت در شرق کشور توسط پارلمان انتخاب شده توسط مردم اداره می شود و در غرب در طرابلس، پایتخت این کشور، دولت توافق ملی، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است، قدرت را دست دارد. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر همکاری می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала