کشف گنجینه مخفی داعش در عراق

© Photo / Yehia Rasoolکشف گنجینه مخفی داعش در عراق
کشف گنجینه مخفی داعش در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
مقامات امنیتی عراق از کشف گنجینه‌ای بالغ بر صدها هزار دالر وجه نقد و فلزات گرانبها خبر دادند که توسط تروریست‌های داعش در یکی از منازل مسکونی در شهر وصل مدفون شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای امنیتی عراق گنجینه‌ای حاوی 1.59 میلیون دالر پول نقد و فلزات گرانبها را که توسط داعش «گروه تروریستی ممنوع در روسیه» در خانه‌ای در محله قدیمی شهر موصل مدفون شده بود، کشف کردند.

طبق بیانیه وزارت داخله عراق، این گنجینه کشف شده حاوی 1.59 میلیون دالر پول نقد به صورت اسکناس‌های یکصد دالری، 17.5 میلیون دینار عراق (حدود 12 هزار دالر امریکا)، 5 کیلوگرم نقره و حدود 500 گرم طلا- که برای ضرب سکه‌هایی جهت مراودات تجاری در مناطق اشغالی داعش آماده شده بودند- و همچنین 17.5 کیلوگرم شمش نقره است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای عراقی در یک پیام توییتری نوشت که «فرمانده پولیس ولایت نینوا، جنرال لیث خلیل الحمدانی اعلام کرد که بر پایه اطلاعات ویژه پلیس محلی این گنجینه که در زمان تصرف شهر موصل توسط تروریست‌های داعش ربوده شده بود، پیدا شد».

وی با انتشار تصاویر این گنجینه کشف شده در صفحه توییتر خود نوشت: «دفتر امور مالی، متعلق به جنایتکاران داعش».

گفتنی است که دولت عراق توانست با حمایت نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) در اواخر 2017 پیروزی خود بر گروهک تروریستی داعش را اعلام کند و به عملیات‌های خود برای پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود این گروه تروریستی و شناسایی سلول‌های انفرادی داعش در مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала