بریتانیا برای حمایت از اوکراین کشتی جنگی به دریای سیاه می‌فرستد

© REUTERS / Yoruk Isikبریتانیا برای حمایت از اوکراین کشتی جنگی به دریای سیاه می‌فرستد
بریتانیا برای حمایت از اوکراین کشتی جنگی به دریای سیاه می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
بریتانیا قرار است ماه میلادی آینده، به جانبداری از اوکراین و در راستای مقابله با روسیه، دو رزم ناو در دریای سیاه مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز به نقل از منابع در نیروی دریایی بریتانیا می‌گوید که در ارتباط به اوضاع در مرز روسیه و اوکراین، قرار است رزم ناوهای بریتانیایی در ماه میلادی می عازم دریای سیاه شوند.

ادعا می‌شود که این اقدام در راستای همبستگی با اوکراین و متحدان بریتانیا در ناتو انجام می‌شود.

حمایت از اوکراین؛ امریکا به دریای سیاه کشتی جنگی میفرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
حمایت از اوکراین؛ امریکا به دریای سیاه کشتی جنگی میفرستد

قرار است یک ناوشکن تیپ 45 مجهز به راکت‌های ضد طیاره و یک ناوچه تیپ 23 مجهز به راکت‌های ضد زیردریایی، از مدیترانه عازم تنگه بسفر و از آنجا راهی دریای سیاه شوند.

ادعا می‌شود که جت‌های رادار گریز اف -35 بی و بالگردهای ضد زیردریایی مرلین نیز بر عرشه ناو طیاره‌بر «ملکه الیزابت» بریتانیا به حال آماده‌باش خواهند بود تا از رزم ناوهایی که عازم دریای سیاه هستند؛ پشتیبانی کنند.

پیش از این گزارش شده بود که کشتی‌های امریکایی که در حال رفتن به سمت آب‌های سیاه بودند، پس از گفتگوی تلفونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا تغییر مسیر داده وارد کرت شدند و تمام روز را در مرکز لجستیک نیروی دریایی امریکا سپری کردند.

برنامه‌های امریکا برای ارسال کشتی‌های جنگی به مرزهای روسیه در تاریخ 8 اپریل مشخص شد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید می‌خواست از این طریق اوکراین را حمایت کند. پنتاگون این اطلاعات را تایید نکرد، اما مقامات در ترکیه اعلام کردند  که اطلاعیه‌ای در مورد عبور دو کشتی جنگی امریکایی به دریای سیاه را دریافت کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала