ورود تفنگداران امریکایی به یمن 

© AFP 2023 / JOHN MOOREورود تفنگداران امریکایی به یمن 
ورود تفنگداران امریکایی به یمن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
 آژانس مطبوعات یمن ورود تفنگداران دریایی امریکایی به میدان هوایی بین المللی الغیضه را تایید کرد.

  حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایرنا، آژانس مطبوعات یمن امروز (یکشنبه) نوشت، که منابع آگاه بدون مشخص کردن هویت هواپیمایی که با آن وارد شده‌اند، ورود این تفنگداران دریایی امریکا به میدان هوایی بین المللی الغیضه که تحت کنترل نیروهای عربستان سعودی است در طی دو روز گذشته را تایید کردند. 
آژانس مطبوعات یمن گزارش داد، ورود این تفنگداران نیروی دریایی آمریکا پس از ورود نیروهای مشترک آمریکا و انگلیس به میدان هوایی ولایت المهره در اواخر جنوری انجام شده است.  

فعالیت‌های آمریکا و انگلیس در ولایت‌های تحت کنترل نیروهای ائتلاف و دولت فراری منصور هادی به ویژه پس از سفر «کریستوفر هنزل»  سفیر آمریکا به فرودگاه الغیضه در اوایل دسامبر سال گذشته ، انجام می‌شود.  

پیشتر در ماه سرطان سال گذشته سخنگوی نظامی جنبش انصارالله از کشف سلاح‌های ارسال‌شده از سوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا برای ائتلاف سعودی در یمن خبر داده بود و در یک کنفرانس خبری گفته بود که ماهیت اصلی آژانس آمریکایی این است که تلاش می‌کند برنامه‌ها و اهدافش را بر مردم یمن تحمیل کند. این آژانس نقش‌های اطلاعاتی خود را با شعارهای انسانی به انجام می‌رساند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: آمریکا از حمایت‌های نظامی،‌ لجستیکی و اطلاعاتی ائتلاف سعودی در جنگش علیه یمن دست برنداشته است. آژانس یادشده نیز زیرنظر مستقیم وزارت خارجه آمریکاست و به نفع دشمنان یمن عمل می‌کند.

وی افزود: واشنگتن پشت‌سر ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد. این آمریکاست که این ائتلاف را مجهز به سلاح می‌کند،‌ اهدافش را مشخص می‌کند و بر جنایت‌های وحشیانه‌اش در حق مردم یمن سرپوش می‌گذارد. 

سخنگوی انصارالله ادامه داد: مردم ما با سلاح‌های آمریکایی کشته می‌شوند. مردم ما در رنج و سختی هستند زیرا آمریکا از دست‌ نشانده‌هایش در منطقه یعنی عربستان و امارات حمایت ‌می‌کند.

یادآوری می کنیم، که عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت با پشتیبانی آمریکا در ششم حمل سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. 

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала