رسانه: سفیر آمریکا در مسکو به مدت کوتاهی به واشنگتن برمی‌گردد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Чрезвычайный и полномочный посол США Джон Джозеф Салливан
Чрезвычайный и полномочный посол США Джон Джозеф Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
یک پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرده که سفیر آمریکا در روسیه جهت مشورت با دولت جدید آن کشور برای مدت کوتاهی به واشنگتن بر‌می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آکیوس به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است، که جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه این هفته به ایالات متحده پرواز خواهد کرد و پس از آن دوباره قصد بازگشت به روسیه را دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
سفیر امریکا به وزارت خارجه روسیه احضار گردید

این در حالی است که پیشتر پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد، که سفیر آمریکا در روسیه به رغم توصیه‌ وزارت امور خارجه روسیه برای عزیمت به واشنگتن به خاطر انجام برخی مشوزت و رایزنی‌ها بعد از اعمال تحریم‌های جدید دولت بایدن، روسیه را ترک نکرده است.

با این حال رسانه‌ها به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند که جان سالیوان طی روزهای آینده به مدت کوتاهی به واشنگتن بازمی‌گردد. این سخنگو گفت که سالیوان برای دیدار با خانواده‌اش و ملاقات با اعضای دولت جدید که از زمان موافقت با ادامه کارش در روسیه فرصت رایزنی با آنها را نداشته است، به آمریکا می‌رود و در هفته‌های آتی به مسکو بازمی‌گردد.

شایان ذکر است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه امور روسیه در تاریخ 16 آپریل گفت که طرف روس به جان سالیوان، سفیر ایالات متحده آ»ریما در روسیه توصیه کرده تا به پایتخت کشورش برود و رایزنی‌های دقیق و جدی در آنجا انجام دهد.

گفتنی است جان سالیوان که از سفیران دوره دونالد ترامپ است و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فعلا او را حفظ کرده است، در کانون مهمترین آزمون دوره بایدن قرار گرفته است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه (15 آپریل)  تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی ازجمله 6شرکت فعال در زمینه فناوری، وضع کرد. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای دلیل وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را دخالت این کشور در انتخابات آمریکا و سازماندهی حمله سایبری اعلام کرد. بر پایه این تحریم‌ها از ده دیپلمات روس که به جاسوسی متهم شده‌اند، خواسته شده تا خاک ایالات متحده را ترک کنند. روسیه نیز در نخستین واکنش به این اقدام، سفیر واشنگتن در مسکو را احضار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала