شاه‌دخت قذافی از فهرست سیاه اتحادیه اروپا حذف شد+عکس

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر معمر قذافی
معمر قذافی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
عایشه دختر دگروال معمر قذافی، رهبر برکنار شده لیبیا از "لیست سیاه" اتحادیه اروپا خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال اطلاعاتی لیبیا الوصات خبر داده است، همانطور که محکمه اروپا روز چهارشنبه با استناد به اینکه "او دیگر تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی در منطقه نیست، اسم عایشه قذافی را از فهرست افرادی که از سال 2011 تحت تحریم قرار داشتند، حذف گردید. 

​​تصمیم محکمه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ نشان می دهد که عایشه قذافی "سالها است که در لیبیا زندگی نکرده و طبق دوسیه جنایی اش،در زندگی سیاسی لیبیا شرکت ننموده است."

تصمیم برای درج یا حذف یک شخص یا شرکت از فهرست تحریم های اروپا با اتفاق آرا توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ می شود. مدت اعتراض احتمالی علیه این تصمیم دو ماه است.

عایشه قذافی در فبروری 2011 توسط اتحادیه اروپا در "لیست سیاه" افراد حقیقی و حقوقی که از دسترسی به اتحادیه اروپا و سیستم بانکی اروپا محروم هستند، قرار گرفت. معمر قذافی، که در اکتوبر 2011 کشته شد و همچنین پسران وی - که در اوایل همان سال طی حمله هوایی ناتو به محل سکونت دگروال سیف العرب درگذشت و بعداً در نبردهای خامس کشته شد، هنوز هم درج این لست سیاه قرار دارند.

عایشه قذافی وکیل 44 ساله در عمان زندگی می کند. در آگوست 2011، او در اوج نبردها در طرابلس به همراه مادرش، همسر دگروال صفیه فركاش، فرزندان خردسال و برادران هانیبال و محمد به الجزایر فرار کردند. بعداً ، سلطان نشین عمان آمادگی خود را برای ارائه پناهندگی سیاسی به خانواده رهبر برکنار شده اعلام کرد، در حالی که این فقط در مورد زنان از خانواده قذافی و پسران زیر 18 سال بود ، به شرط اینکه آنها در سلطنت به فعالیت های سیاسی یا اطلاعاتی نپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала