وزارت خارجه روسیه پنج دیپلمات لهستان را افراد ناپسند اعلام کرد/ فراخواندن سفیر لهستان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه پنج دیپلمات لهستان را افراد ناپسند اعلام کرد/ فراخواندن سفیر لهستان
وزارت خارجه روسیه پنج دیپلمات لهستان را افراد ناپسند اعلام کرد/ فراخواندن سفیر لهستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیرون کردن دیپلمات های این کشور از سوی لهستان، پنج نفر از کارمندان لهستان را از افراد ناپسند اعلام کرد.
پولند سه دیپلمات روسی را عنصر نامطلوب خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
پولند سه دیپلمات روسی را عنصر نامطلوب خواند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیرون کردن دیپلمات‌هایش، در بیانیه‌ای اعلام کرد، که پنج تن از کارمندان سفارت لهستان در روسیه از افراد ناپسند است و باید خاک روسیه را ترک کنند. 

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای به پنج کارمند سفارت لهستان اعلام کرد، که آنها باید تا پایان روز 15 می روسیه را ترک کنند.

در همین حال، در ادامه تنش‌های دیپلماتیک؛ وزارت خارجه روسیه، کریستوف کراژوسکی سفیر لهستان را فراخوانده است. مسکو امروز (جمعه) سفیر لهستان را پس از اخراج دیپلمات‌های خود از سوی ورشو به وزارت خارجه روسیه فراخواند. 

به سفیر لهستان در وزارت خارجه روسیه هم گفته شده است، که در پاسخ به گام های تحریک آمیز لهستان به خاطر بیرون کردن دیپلمات های روسی، بر پایه اصل واکنشی، وزارت خارجه روسیه پنج کارمند سفارت لهستان در فدراسیون روسیه را افراد ناپسند می داند و باید آنها سرزمین روسیه را پیش از پایان 15 می سال 2021 ترک کنند. 

ورشو اوایل ماه میلادی روان سه دیپلمات روسیه را با این ادعا که آن‌ها در فعالیت‌هایی که به ضرر لهستان بوده نقش داشته‌اند، اخراج کرد. روسیه هم هفته گذشته در واکنش، اعلام کرد پنج دیپلمات لهستانی را اخراج می‌کند. 

این دیپلمات لهستانی هنگام وارد شدن به ساختمان وزارت خارجه روسیه از اظهارنظر در مقابل خبرنگاران خودداری کرد. 

پیشتر وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان مطلع شدیم. در مقابل، پنج دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد».

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که مسکو به اقدام لهستان در اخراج دیپلمات‌های این کشور پاسخ خواهد داد.

دولت امریکا پنجشنبه گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات امریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزیر خارجه روسیه در واکنش اعلام کرد که مسکو هشت مقام امریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های امریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت، که در واکنش مشابه به اقدام امریکا، ۱۰ دیپلمات امریکایی از روسیه اخراج می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала