عربستان واردات میوه و سبزی از لبنان را به دلیل سیاسی ممنوع کرد

© AFP 2023 / STR عربستان واردات میوه و سبزی از لبنان را به دلیل سیاسی ممنوع کرد
  عربستان واردات میوه و سبزی از لبنان را به دلیل سیاسی ممنوع کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
عضو شوید
عربستان سعودی به بهانه آنچه آن را تشدید قاچاق مواد مخدر به این کشور خوانده، واردات میوه و سبزیجات از لبنان را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، خبرگزاری رسمی عربستان( واس) با اعلام این خبر افزود٬ این ممنوعیت تا زمانی که مقامات لبنانی تضمین‌های "کافی و قابل اطمینان" در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق سیستماتیک مواد مخدر به عربستان ارائه نکنند، ادامه خواهد داشت.

  حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
حمله نیروهای یمن به هدف مهمی در عربستان سعودی

وزارت خارجه لبنان با اشاره به این‌که سفارت عربستان در بیروت موضوع ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات را به این وزارتخانه اعلام کرده است، در بیانیه‌ای تصریح کرد، مقامات لبنان باید نهایت تلاش خود را برای اتخاذ تدابیر لازم جهت کنترل قاچاق انجام دهند تا از وارد شدن آسیب به شهروندان بی‌گناه، کشاورزان، صنعتگران و اقتصاد لبنان جلوگیری شود.

در همین راستا، یک مقام لبنانی که هویتش فاش نشده است، به خبرگزاری "رویترز" گفت٬ به نظر می‌رسد تصمیم عربستان در ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان، سیاسی است.

این مقام لبنانی تصریح کرد، صادرات سبزیجات و میوه لبنانی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و به ویژه عربستان یکی از معدود مسیرهایی بود که از طریق آن دلار به کشور وارد می‌شد. بستن این مسیر واردات دلار٬ فشار بر لبنان را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала